דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "אש גיהנום" של האהבה

"אש גיהנום" של האהבה

שאלה: למה נאמר בספר הזוהר, ש"רק הודות לקנאה האהבה רוכשת שלמות"?

תשובתי: האהבה אינה יכולה להיות מושלמת, אם מתחתיה אינה מסתתרת הקנאה. נאמר: "קנאת סופרים תרבה חכמה". קיימים סוגים שונים של קנאה. אך קנאה זה גילוי של רצון ריקני, אשר צריך להתמלא דווקא באהבה. ניתן לגלות רצונות ריקים במצבים שונים. אם הרצון (הכלי) הוא עד כדי כך חזק, שכנגדו כבר מתגלה האהבה, הרצון הזה הוא כלי של קנאה.

אם אני רוצה משהו, אז הכול תלוי בגודל העביות (העובי, הכוח) של הרצון/המשיכה שלי. עם רצון שורש (0), הרצון שלי חלש, עם רצון א' (1), הוא יותר חזק, וכך עד לרצון/העביות ד' (4), הרצון שלי הוא חסר גבולות. לכן, לכל דרגת רצון מותאמת הקנאה שלה, עד כמה האדם "בוער" ברצון שלו כלפי המילוי החסר. ולכן נגד האהבה שצריכה להתגלות, הרצון הריק לגילוי שלה, זו הקנאה, ממש "אש גיהנום".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
קנאה בקבוצה
שלמות זה חיבור אור ורצון

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/9BNpP

One comment

  1. "צריך לזקק את מדת הקנאה, כשהיא באה אל גבול הקודש, שתהיה קנאת ד' נקיה.
    ואם אי אפשר על פי רוב בלא צחצוחים של חולשת בשר ורוח, מכל מקום צריכה הבקורת העצמית לברר את בסיסה העקרי שלא יהיה קנאת איש מרעהו, המביאה רקב עצמות, כי אם קנאת ד', הנותנת לבעליה ברית שלום."

    הראיה קוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest