דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אשליה שמובילה לבורא

אשליה שמובילה לבורא

Laitman_2010-12-20_0040_w.jpg

פעם, היינו יחד ברצון אחד, והכול היה אחד. אחר כך הרצון הזה התחלק למיליארדי חלקים וכל אחד מרגיש את עצמו זר כלפי האחרים.

מה מתרחש עם זה? מי הם האחרים האלה? הם מורגשים בי עכשיו כזרים. כך אני מרגיש, וההרגשה הזאת נקראת "הסתרה". משקרים לי. אני שונא את האנשים שהם בעצם הכי קרובים אליי. רק לא מגלים לי שהם קרובים אליי, ולכן אני שונא אותם.

אבל אם אני מתגבר על הדחייה הזאת, ובמקום זרים הם הופכים להיות החברים שלי, בזה אני מחזיר את הכלי הזה לאותו המצב שהיה לפני השבירה.

אני עובד כאן נגד העיוורון שלי, נגד השקר שלי, נגד השבירה, נגד האגו שמפריד בינינו. אני מבטל את האגו שלי ומחזיר את הכלי לקדמותו – היכן שהתייחסתי כלפי מה שנראה לי כזר, עכשיו אני מתייחס כחלקים של הגוף שלי. אני משתדל לעשות כך, אף על פי שאיני מסוגל לזה, אבל ההשתדלות שלי זה בדיוק מה שנדרש ממני. ההשתדלות הזאת, זה הכלי הרוחני שלי.

איפה אני מממש את ההשתדלות הזאת? – אם אני נמצא במעגל עם האחרים, והם כולם משפיעים עליי את ההתעוררות הכללית שלהם, אז אני נמצא תחת השפעתם. אבל זה בתנאי שאני רוצה שהם ישפיעו עליי, שאני מקבל את הקבוצה הזאת כגדולה, שמיועדת לעזור לכל אחד, כמו שנאמר: " איש את רעהו יעזורו".

כאן, ביגיעה שלי לחבר את הקרע ביני לבין האחרים, אני מתקן את השבירה. אני מוסיף את היגיעה שלי ורוכש עוצמה גדולה יותר של אור פי תר"ך (620) פעמים. דווקא זה הכרחי. מדוע? מפני שללא העוצמה של האור הזה, הנברא נקרא "דומם" או "אדם הראשון". ויחד עם העוצמה של האור, הגדול פי תר"ך פעמים, אני הופך להיות דומה לבורא. כי בזה בניתי את הכלי הרוחני שלי – גדול פי תר"ך פעמים, וכך אני מרגיש. ללא זה אני כמו "אבן". ובזה שבניתי את הכלי הזה, אני מרגיש כמו "אדם", את כל הבריאה, לכל עומקה בכל הגוונים.

לכן, ללא היגיעה שלנו ביחסים עם הזולת אנחנו לא יכולים להשיג את זה. כל השאר, נמצא. רק עבורי הוכנה שבירת הכלי, כדי שאני אתגבר על השקר הזה. ובעצם זאת אינה שבירה, שום דבר לא נשבר, חוץ מאשר מה שבתוך המודעות שלי, בתוך ההרגשה שלי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא נסתר בעולם
העולם מסביב, זה אני תחת זכוכית מגדלת
לבטל את אשליותיו של העולם הזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest