דף הבית / המשבר ופתרונו / ארה"ב תצטרך להמשיך להיות בחוב

ארה"ב תצטרך להמשיך להיות בחוב

דעתו של פול קרוגמן (Paul Krugman), חתן פרס נובל: ארה"ב נמצאת במבוי סתום, היא לא מצליחה למצוא פיתרון כדי לצמצם את הגירעון בתקציב. הקיצוצים ישפיעו על רווחתם של הקשישים, על תכנית הבריאות לעניים, על ההוצאות למלחמה בעוני, על התקציב של הפנטגון, על ההוצאות לחינוך (קיצוץ במספר המורים), על הערבויות לעסקים הקטנים וכן הלאה. צמצום הוצאות הממשלה גורם להאטה בכלכלה ומגביר את האבטלה. קיצוץ בהוצאות על הביטחון יבטל מיליוני מקומות עבודה.

אבל כרגע אין שום משבר חוב. הממשלה יכולה ללוות בזול יותר מאשר אי פעם בעבר. בעיות התקציב יחמירו רק בטווח הארוך. משבר התקציב קיים רק בראשם של הפוליטיקאים. דחייתו של צמצום הגירעון כעת לא תוביל לפיתרון בעיות התקציב בעתיד הקרוב, וזה מקובל לחלוטין. לדחות את פיתרון הבעיה, זוהי ההחלטה השקולה ביותר.

התייחסותי: בכל מקרה לא קיים פיתרון, הוא יופיע בעצמו, בצורה טבעית, כפיתרון המיטבי ביותר. כלומר, לא להתערב בהתפתחות זאת ההחלטה הנבונה ביותר. וזה באמת נכון, אם לא הולכים בדרך של הידמות לטבע, כלומר, בדרך החינוך האינטגרלי של האוכלוסייה, בדרך השינוי של האדם האינדיבידואלי לאדם הקולקטיבי. במקביל, הייצור ימשיך לרדת, האבטלה תגדל, הרצונות של האנשים ישתנו ויתרוקנו – ולאן ההתפתחות הטבעית יכולה להוביל, אם לא להחמרת הבעיות החברתיות והפוליטיות?

ידיעות קודמות בנושא:
ארה"ב הגיעה לקצה התהום הפיננסית
קרן המטבע הבינלאומית מזהירה על החוב המדיני
כלכלת ארה"ב נפלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest