דף הבית / המשבר ופתרונו / ארה"ב חוזרת לגורלה של האימפריה הרומית

ארה"ב חוזרת לגורלה של האימפריה הרומית

דעה: אלן גרינספן, יושב הראש לשעבר של הבנק המרכזי בארה"ב, טוען שהוצאותיה הסוציאליות של ארה"ב, עולות אפילו על ההוצאות הצבאיות הנאמדות בסך 1.75 טריליון דולר ומהוות מחצית מכל ההוצאות הפדראליות. כאשר ההוצאות הסוציאליות והצבאיות חורגות מעבר למסגרת היכולות של המדינה, אז המדינה קורסת.

דוגמה לכך היא האימפריה הרומית שהוצאותיה הענקיות על "לחם ושעשועים" מיצו את האוצר הקיסרי. הם הניחו שחלוקה זו תקל על הייסורים של השכבות העניות באוכלוסייה. תוכנית חלוקת המזון תוכננה עבור 40 אלף תושבי רומא בשנת 71 לפני הספירה ול–320 אלף תושבים, בזמנו של הקיסר אוגוסטוס. ״שעשועים״ יקרי ערך רוקנו את אוצרה של האימפריה.

מצב דומה מתרחש בארה"ב, ההוצאות על הצרכים הסוציאליים עולות על המשאבים הכלכליים, ומהוות מחצית מהתקציב הפדראלי. לצורך תשלום עבור העזרה הסוציאלית יהיה צורך להכפיל את שיעורי המס הפדראליים וספק אם האליטה תקצה 80% מההכנסות לטובת המס הפדראלי.

הרומאים לא היו מעוניינים בפתרון הבעיה וברגע שהעם התרגל לקבלת מזון בחינם, החלו להתרחש מהומות ובכל פעם שהיה עיכוב באספקתו, השלטונות נתקלו בהפרות סדר והיחלשות המטבע. האליטות האמריקאיות מנסות לפתור את הבעיות על ידי הנפקה לא מבוקרת של כסף לצורך סבסוד הגרעון בתקציב הפדראלי, מתוך התעלמות מקריסתו הסופית של המטבע, ונפילתה הבלתי נמנעת של ארה"ב.

תגובתי: בלתי אפשרי לעצור את תהליך האבולוציה של החברה, האגו חייב להראות את עצמו כ"קברן" שלטונו של העצמי, בדומה לסרטן ש״טורף״ את הגוף ובסופו של דבר מת יחד איתו. ההצלה היא רק בהנהגת החינוך האינטגרלי בהמון העם ומימושו בחברה. זוהי דרך האור, אחרת זו תהייה דרך ייסורים, לא דרך ריפוי האגו, אלא דרך מותו של כל הגוף, אימפריית האגו.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest