דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ארבעת הקטגוריות של ההנהגה העליונה – חלק ג'

ארבעת הקטגוריות של ההנהגה העליונה – חלק ג'

להחיות את הגוף הרוחני

"ארבע מדות נמצאים למטרה זו והן: חסד, אמת, צדק ושלום. במדות אלו השתמשו כל מתקני העולם עד כה.  נכון יותר, שבארבע מדות אלו עשתה עד כה ההתפתחות האנושית – ממשלת השמים, את דרכה ההדרגתית עד שהביאה את האנושות אל המצב העכשווי." (בעל הסולם, "השלום בעולם").

הבורא מנהל אותנו דרך ארבעה כוחות, ארבע קטגוריות, ארבע תכונות: חסד, אמת, צדק ושלום. הוא מעורר בנו את ההופעה שלהן, גם בצורה חיובית וגם בצורה שלילית. בסיכומו של דבר אנחנו נדחפים על ידי ארבעת ההשפעות הללו לעבר מצבנו המושלם, שבו אנו משלימים זה את זה, כמו תאים בגוף אחד.

תיקח למשל את גוף האדם, תפרק אותו לתאים קטנטנים ותנסה להתאימם זה לזה. כיצד תשלב ביניהם? באיזה אופן הם יכולים להתחבר, להשלים זה את זה, לשתף פעולה באופן הדדי, להשתלב? זו הרי עבודה בלתי אפשרית! כך זה קורה. אמנם אנחנו רואים את הגוף הפיזי שלנו עובד כך, אבל גוף רוחני כזה לא קיים אצלנו, הוא שבור. אנחנו מתחילים את הדרך שלנו מכך שה"אדם" עבר שבירה וצריך להרכיב אותו בחלקים באמצעות תכונות חסד, אמת, צדק ושלום. זוהי העבודה של האדם בעולם שלנו.

"כבר נכתב לעיל כי מוטב שנקח את חוק ההתפתחות תחת ידינו וממשלתנו, כי אז נפטור עצמינו מכל חומר היסורים שההיסטוריה ההתפתחותית רושמת בעדינו מכאן ולהבא."

אם היינו לוקחים את החוק הזה לידינו, היינו מבינים שכל אחד מאיתנו נושא בתוכו תכונות שבורות לחלוטין של חסד, אמת, צדק ושלום. אין לנו דבר משותף איתם, ולכן אנחנו לא יכולים להתקשר בינינו. אנחנו יכולים להתחבר רק מתוך ארבעת הקטגוריות האלה. זאת העבודה שלנו, לכן בואו נלמד ונשתדל לחבר אותן יחד. כל אחד מאיתנו מורכב מכל החלקים, עלינו רק להבין באיזה אופן אנחנו יכולים לחבר אותם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest