דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / ארבעים שנה של בירורים

ארבעים שנה של בירורים

שאלה: האם יש לך תחושות שעשית משהו לא כמו שצריך בדרך הרוחנית?

תשובתי: ודאי! הן נמצאות אצל כל אחד. מה גם שאתה מתעורר פתאום בזיעה נוראה ומתחיל להתייסר, למה קרה כך, למה עשיתי את זה. אתה רואה את ה"שגגות" הכישלונות שלך, ומאשים בהם רק את עצמך. אבל צריך מיד להכיר בעובדה, שכל זה סודר מלמעלה, ושעכשיו מראים לך שעמוק בתוכך אתה עדיין לא מתוקן במצבים האלה, אתה עדיין לא מתמסר לתוכנית הבריאה והיית צריך לעבור את זה, ושכל זה שייך לבורא ולא לך. לכן כל השגגות והעבירות שלך, זה לא שגגות, אלא רק גילוי של האגו העצמי.

שאלה: איזו תקופה צריכה לעבור בין ההתייסרויות הללו וההבנה, שכל זה ממערכת הבריאה הגיע אלינו?

תשובתי: עד לתיקון השלם, ארבעים שנה. מה זה אומר "ארבעים שנה"? זהו מחזור שבמהלכו אתה מוסר לגמרי את כל השגגות והעבירות לתכונת הבינה, לתכונה של ההשפעה המלאה, ואז אתה מבין שכל זה לא אתה ולא ממך. ובזה כל התיקון.

שאלה: האם יחד עם זה נשארים איזה שהם זיכרונות וכאב?

תשובתי: הזיכרונות האלה ירדפו אותך מאות פעמים, ועוד בכל מיני צירופים שונים. כך זה קורה בהתאם לכל מערכת ההנהגה. אתה חייב להרגיש לעומק, כיצד כל זה עולה בתוכך. אתה נוזף בעצמך על מה שעברת, על הנזק שגרמת למישהו, על המבטים הלא טובים על אחרים וכולי. וזה חוזר על עצמו שוב ושוב, מפני שצריך להיעקר מהשורש, להירקב באופן מלא. ארבעים שנה זה עלייה עד לבינה. רק אז משתלטת עליך תכונת ההשפעה והאהבה המלאה, הקשר עם הבורא, אתה נכלל בתוך מקור של כל המתרחש וכבר לא משייך זאת לעצמך. אתה מתחיל להבין, שבאופן כזה הבורא מלמד אותך. וכאן אין את אותם האנשים שעשית להם רע, שחשבת רעות עליהם, זה הכל מערכת אחת והיא כולה נמצאת בך. לכן נאבדת לך הרגשת ה"אני", "הם", "בורא" וכולי. כשכל זה מתחבר יחד בתכונת הבינה, אז אתה מתוקן, אבל לא לפני כן. לכן אתה כל הזמן תמעד ותיתקל, וכל פעם זה יהיה ניעור רציני. זוהי העבודה שלנו, שלבים טבעיים של ההתפתחות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 6.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest