דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ארבעה צעדים עד האור

ארבעה צעדים עד האור

כנס הערבה. שיעור מס' 1

שאלה: האם האדם מרגיש את פעולת המאור המחזיר למוטב עליו, ואם כן, איך הוא מרגיש אותה, ומה החלק שלו בזמן שהוא מרגיש את פעולת המאור עליו?

תשובתי: המאור המחזיר למוטב פועל עלינו כל הזמן. הפעולה של האור מתגלה אחרי כמה שלבים שהוא עובר בנו, כמו בד' בחינות דאור ישר, רק כשמלכות מגיעה לסיומה, ומתבצעת בה כל ההכרה מהכתר, אז יש קפיצת מדרגה אל המדרגה החדשה, כשמלכות דעליון הופכת להיות כתר דתחתון. ושוב מתבצעות פעולות פנימיות רבות, מהכתר עד המלכות. מדרגה אחת מסתיימת, ויש לידה למדרגה החדשה.

המאור תמיד פועל. ודאי שעוצמתו היא בהתאם לכמה שהאדם מפעיל אותו. ואפילו כשהאור פועל, ופועל טוב, צריכות לעבור מספר פעולות פנימיות, עד שהאדם מתחיל לזהות בתוך הפעולות האלה כתר, ושורש, ולגלות למה זה נעשה כך, מי עשה כך וכן הלאה. כשאנחנו נרגיש מי מתעסק איתנו, בשביל מה, ומה הוא רוצה מאיתנו, איך הוא בנה אותנו, איך אנחנו צריכים להגיב אליו, ואיך מגיעים אליו עכשיו, אם אנחנו נתחיל להרגיש את כל זה, אז זה נקרא שהגענו לנקודת המלכות שבנו. כמו שמלכות, בד' בחינות דאור ישר מרגישה שהשורש הוא כולו להשפיע, ושאני כולי מקבלת, ואני לא יכולה לסבול את עצמי, מה אני אעשה עם עצמי, ואיך אני אעשה? אני רוצה לצמצם את עצמי. למלכות יש כוח, ומספרים לנו שבגובה הזה באמת יש כוח לצמצם את עצמנו ולהפסיק לעבוד עם הכוונה על מנת לקבל. אבל לנו אין כוח כזה. למה אין? אנחנו צריכים להגיע להשפעה, לאהבה, ולכן אנחנו צריכים להתחבר עם האחרים, כי כך אנחנו לומדים מהי השפעה, ויחד עם האחרים עלינו לדרוש מהשורש, מהכתר, להביא לנו את הכוח. הכול מסודר בדיוק לפי ארבע בחינות דאור ישר, בצורה ישירה או בצורה הפוכה. ואין יותר חוץ מארבע הבחינות.

לכן אם תרגיש בפנים, בתוכך, שאתה מתחיל להרגיש מאיפה זה בא, אז זה נקרא שהגעת, לא רק להכרת הרע, אלא לשורש של הכרת הרע.

מתוך שיעור מס' 1 מכנס הערבה, 28.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מה אפשר לתת לבורא?
הוי"ה – אלוקים
אל תשכחו להדליק את האור!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest