דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אפשר להתגבר על כל המכשולים

אפשר להתגבר על כל המכשולים

photo_rav_gh70_048.gif

הנה כמה קטעים מתוך שיעור הבוקר:

האדם חייב לעלות מהמדרגה הכי תחתונה, "העולם שלנו", היכן שהכול נסתר, למדרגה הכי גבוהה, ל"עולם אינסוף", היכן שהכול נגלה. מדרגות העלייה נקראות "עולמות" והן משקפות את מידת התיקון של הרצונות שלנו.

אין מילוי בלי שקודמת לו הרגשה של ריקנות. כל אחד מאיתנו נותן צורה לכוח העליון, מגלה אותו לפי מידת התיקון שלו, בעזרת הרצון הפרטי המתוקן שלו (הריק). לכן מבקשים מאיתנו תיקון ולא מילוי.

מילוי הרצון הוא לא בקבלה, אלא בהשפעה. אחרת אי- אפשר להתמלא. כלומר, אפשר, אבל בגבול העולם שלנו ושנות חיינו. יותר מזה לא ניתן. כל זאת כדי שנגיע לצורה אחרת של מילוי – בהשפעה.

האדם מתמלא באהבתו לזולת, בעזרת ההשפעה, ולא בעזרת משהו הבא מבחוץ.

הייסורים הם מהרגשת הרצונות הלא מתוקנים, הנבדלים מהבורא, ולכן אנו מרגישים אותם כך.

כשאנחנו לומדים בחכמת הקבלה על המצב העתידי שלנו, אנחנו מתפתחים. התפתחות הנשמה מקבילה להתפתחות הילד: בעזרת הרצון להיות גדולים, אנו מעוררים עלינו את כוח התיקון.

צריך לראות בצרות ובייסורים הזדמנות להתקדם, תוך התגברות עליהם. הכול קורה רק לצורך ההתקדמות. אבל, אם אכין את עצמי, אוכל להרגיש לא את כאב הייסורים, אלא את הכיוון שלהם, ולנוע לפי כיוון זה. כך אני לא מרגיש את הייסורים, אלא את הדרך.

One comment

  1. שלום רב, כבוד הרב לייטמן

    לפני כחודשיים גיליתי במקרה את ערוץ הקרמה, ומאז אני צופה בתוכנית "קבלה לעם" שאלות ותשובות, ומאד נהנית להקשיב לדברי חכמתך. תודה מכל הלב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest