אפקט המסה

בעבודה על הסביבה קיימות שתי גישות: לימוד וחינוך.

כשאנחנו מלמדים את האדם, אנחנו מסבירים לו על העולם ה"עגול" המקושר הדדית, שחייב להיות באיזון עם הטבע, על הרשת שמקשרת את החברה שלנו, שבתוכה כולנו צריכים להתכלל. אנחנו מסבירים מהו העולם האינטגרלי והגלובלי וממה נובע המשבר שמתפתח בינינו ובין הרשת הכללית. את החכמה הזאת אנחנו מלמדים את בני האדם, כל אחד בהתאם ליכולתו ולכישוריו, בצורה המתאימה לו. אנחנו מדברים על הטבע ועל חוקיו, וזה נקרא לימוד, השכלה.

המרכיב השני של הלימוד הגלובלי הוא החינוך. חינוך הוא פעולה בקבוצות, במערכות חברתיות שונות. אנחנו מסבירים כיצד להתקשר זה עם זה בצורה נכונה, משתפים פעולה עם פסיכולוגים, עורכים אירועים משותפים. גם כאן דרוש לימוד, אבל הדגש הוא דווקא על החלק המעשי. האדם צריך לתפוס, לקלוט, להגיב פנימית לצורות השונות של ההשפעה והחיבור שמוצגות בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונים וכן הלאה.

ולאחר מכן, בזכות כל המאמצים האלה של החברה, מגיע אלינו האור המחזיר למוטב, ומשנה אותנו במקצת. ההשפעה הכפולה של הלימוד והחינוך מפעילה את כוח המסה. יש כאן אפקט מיוחד של רוב העם, כמו שכתוב: "ברוב עם הדרת מלך". אלו לא סתם מילים. ברוב עם מתגלה המימד העליון יותר.

לבד, ללא החברים, אתה אפס. אתה לא תגיע לשום מקום עם הנקודה שבלב שלך. אבל אם אתה מגיע עם עוד אנשים כמוך ואתם מתאמצים יחד בדרך הרוחנית – לא משנה כמה אפסים אתם תהיו, אתם תצליחו, בזכות אפקט המסה. אם כל האנושות הייתה משתתפת בעבודה הזאת, השינויים היו מגיעים בצורה מיידית, ממש מהיום למחר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 06.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך גלובלי בעולם גלובלי
חינוך העולם החדש
על מה מרקס לא סיפר

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/k0YB8

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest