דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אפקט "החור השחור"

אפקט "החור השחור"

אנחנו חיים בעולם קטנטן ואגואיסטי לחלוטין ולכן איננו מרגישים שאנחנו נמצאים מחוצה לו. אנחנו חיים בתוך עצמנו כמו גוף שחור או "חור שחור" בחלל שסופג ובולע הכול לתוכו ולא מקרין החוצה כלום. כלומר, כל מה שנכנס לחור הזה הולך לאיבוד בתוכו, כך אנו חיים בעולם שלנו. איך בכל זאת להפסיק להיות "חור שחור" ולקשור את עצמנו לעולם הסובב?

ראשית, עלינו לשנות את התכונה שלנו לספוג, "לבלוע" הכול, או לפחות להפסיק לבלוע. אם אנחנו מפסיקים לספוג הכול לתוכנו ומציבים מחיצה ואומרים: "אני לא אקבל!", זה נקרא צמצום א'.

שנית, בכך שאנחנו מצמצמים את הקבלה לעצמנו, אנחנו נשארים ריקים בפנים. לכן עלינו להתחיל לעשות עם זה משהו. מה זה אומר לעשות? לתקן את עצמנו מרצון לקבל לרצון להשפיע. את התכונה המקורית שלנו, כלומר את הרצון לקבל, איננו יכולים לתקן. אנחנו יכולים רק לרכוש עליו כוונה להשפיע שאותה אנחנו רוכשים מהאור, כך שהכוונה שלנו היא להיות כמו האור.

אבל הרי אתה חושך, ריקנות, אגואיסט.

כן, אני אגואיסט. זה הטבע שלי, אינני יכול לשנות את עצמי. אבל אני יכול לעשות על עצמי "צמצום א'" ולומר: "אני רוצה לעבוד רק בכוונה על מנת להשפיע! אני רוצה להיות כמוך, המקיף אותי".

ומי מקיף אותי? תכונת ההשפעה. גם אני רוצה להשפיע. איך אני יכול לרצות להשפיע? לפחות בזה, שלא אקבל, זה כבר קרוב להשפעה, זו כבר מחצית הדרך. בהמשך אני יכול לקבל בכוונה על מנת להשפיע. זוהי תכונה מעניינת מאוד. יוצא, שהחור השחור הופך להיות לא חור שחור, הוא לא סתם בולע, אלא אני חוסם את עצמי. עכשיו הקבלה שלי מוגדרת באופן מדויק, היא נמצאת בשליטתי. אני משתמש ברצון העצום שלי, עם היכולת לבלוע הכול, בצורה מוגבלת.

זה כמו בעולם שלנו. למעשה, כל היקום הופך לחור שחור אחד. גם קוסמולוגים ואסטרונומים יאשרו זאת. כולנו מתקרבים למצב של חור שחור, מפני שהאגו כל הזמן מתפתח וגדל.

באיזה אופן אנחנו יכולים להשתמש, מצד אחד, בתכונה של החור השחור שקיימת בתוך האגו שלנו, ומצד שני, להיות דומים לעולם הסובב כדי להתחיל להרגיש אותו? זה אפשרי רק במידה שנהיה בהשתוות הצורה, השתוות התכונות לאור, כמו מקלט רדיו שתופס גל. לכן אנחנו עושים על עצמנו צמצום. החור השחור מפסיק לבלוע וכביכול אומר: "אני יכול להשתמש ברצון שלי רק בכוונה על מנת להשפיע".

איך תשפיע, אם אתה יכול רק לקבל? אם אקבל מפני שאתה רוצה בזה ולא אני. כמו במשל של בעל הבית והאורח. אם אתה רוצה, אני אקבל ואם אתה לא רוצה, לא אקבל. אני אאפשר לך למלא אותי ובאופן כזה אשפיע לך תענוג! כלומר אם אני מקבל מאחר מפני שהוא רוצה למלא אותי, אני מתחיל כביכול להפריש מעצמי תענוג עבורו. כך אנחנו משחקים עם הבורא והופכים ממקבלים למשפיעים. כי את האפקט של החור השחור, אנחנו לא יכולים לחסום ולסגור, ולא יכולים לעשות איתו כלום.

מתחיל להיות מובן לנו, שחורים שְחורים הם הדבר העיקרי בחלל, וכל היקום שלנו זה חור שחור אחד. לכן, במידה שנשתנה, נראה בהדרגה כיצד משתנה האופי של היקום כולו, כיצד הכול משתנה. עלינו רק לדעת כיצד להשתמש בצורה נכונה באגו העצום שרוצה לבלוע הכול, ובהדרגה בעזרת האור העליון נתחיל להבין שאפשר לעשות זאת.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest