דף הבית / המשבר ופתרונו / אפוקליפסה או לידה

אפוקליפסה או לידה

שאלה: ביוונית המילה משבר משמעותה "נקודת מפנה". בסינית יש לה שתי משמעויות: האחת "סיכוי", השניה "סכנה". כלומר משבר, זו לידה, מה צריך להיוולד?

תשובתי: חברה חדשה. אדם חדש. כל פעם בזמן משבר מתרחשת תפנית מסוימת, קפיצה בהתפתחות.

שאלה: למה בכל ספרי הנביאים העתיד מתואר כאפוקליפסה, למה הם לא יכלו לתאר מצבים טובים?

תשובתי: מפני שבהתפתחות שלנו מדרגה טובה נולדת רק בעזרת לחצים גדולים, מלחמות, כפי שאימא יולדת תינוק בייסורים גדולים. אדם שמבין זאת שמח לקראת משבר. אבל עם זאת הוא נמצא בהרגשה רעה בשל הייסורים שכולם מרגישים. כולנו מבינים טוב מאוד את התהליך של לידת תינוק. זו חוויה מורכבת מאוד עבור הגוף הנשי, למרות שהגוף מותאם לזה בצורה נפלאה. בזמן הלידה תמיד יש עומס על העובר שצריך לצאת דרך תעלת הלידה במצבים מאוד רציניים ולוחצים.

תתאר לעצמך, שחברה חדשה נולדת באופן זהה. הטבע צריך ללחוץ עלינו חזק מאוד, כדי שנרצה להיוולד אחרים. הטבע צריך לאלץ אותנו לגלות כיוון חדש הכרחי ולבצע מאמצים, כדי להפוך להיות אחרים. עלינו להגיע למצב שבו אנחנו צריכים לנטוש בכל מחיר את המצב הנוח והתוך רחמי שלנו ולהחליפו במצב חיצוני די לא נוח.

לכן במעבר יש הרבה מאוד בעיות. עד עצם היום הזה עם כל התנאים המתקדמים, האנושות מסתכלת אפילו על לידת תינוק כעל משהו מיוחד ודבר שלא מובן מאליו.

שאלה: כמובן, תהליך הלידה בפני עצמו הוא קשה. אבל למה המקובלים תיארו את המצב הסופי, כאיזו אפוקליפסה?

תשובתי: כן, זה נראה כאפוקליפסה. הרי אותם צירי לידה שדוחפים את התינוק עד שהוא  נולד צריכים להשפיע על החברה האנושית, בזמן הלידה שלה במדרגה החדשה. וכמובן, אנחנו נחווה את המצבים הללו כמאוד לא נעימים. לכן עלינו לחנך את עצמנו כך שנרגיש אותם כהכרחיים.

העובר נמצא בגופה של אימו עם הראש כלפי מעלה, ובזמן הלידה הוא מתהפך עם הראש למטה ויוצא דרך תעלת הלידה. אותו דבר קורה גם בזמן לידה של חברה חדשה התודעה של האנושות מתהפכת, כל הדימויים שלה על העולם משתנים. לידה היא מצב הפוך לחלוטין למצב תוך רחמי. כאשר האדם נולד רוחנית, הוא מגלה עולם אחר, עליון.

שאלה: אבל מה הוא רואה? היום אני מרגיש את העולם דרך חמשת החושים. יש לי עקרונות מסוימים שעליהם מבוססת תפיסת העולם שלי. ומה ישתנה, מה אני אתחיל לראות?

תשובתי: תתחיל לראות את העולם באופן אחר לגמרי. תראה כוחות שמנהלים אותו ואת אפשרויות ההשפעה שלך על העולם הזה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 07.05.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest