דף הבית / כלכלה / כסף / אף אחד לא רוצה לשלם על הסחורה (בשוק האירופי)

אף אחד לא רוצה לשלם על הסחורה (בשוק האירופי)

דעתו של גדעון רחמן, בעל טור ב-Financial Times: “האיחוד האירופי הקצה 750 מיליארד אירו להצלת המדינות החלשות באיחוד מהמשבר הכלכלי, ובכך קנה לעצמו עוד מרווח זמן לשקול את הצעדים הבאים, תוך התעלמות מוחלטת מהפרספקטיבות ארוכות הטווח.

הבעיה היא, שרוב חברי האיחוד האירופי חיים מעבר לאמצעים שברשותם: גירעונות תקציבי המדינה והחובות המדיניים של רוב מדינות אירופה הולכים וגדלים. אם ממשלות מדינות האיחוד האירופי לא יתמודדו עם ההוצאות העודפות שלהן, יש לצפות להפרה נוספת של יציבות השווקים הפיננסיים. אבל לא האזרחים ולא הממשלות, לא מוכנים ל"יום השחור" שמתקרב בלא מנוס. אין לאירופאים ברירה: או ויתור על הפאר, או צמיחת החובות וקריסת המערכות הבנקאיות.

קודם הייתה לאיחוד האירופי הרגשה של סיפוק עצמי, כאילו שבאיחוד האירופי אין מקום למלחמות ולעוני, אלא רק שאיפה לנוחות וליציבות".

תגובתי: כל זה כבר נחלת העבר. המחלוקות היו קיימות מלכתחילה, מפני שאף אחד לא רוצה לשלם את החובות של האחרים, ולכן נוצרת "מלחמת עצבים" תמידית, שהיא תופעה שאין לה מקום בתוך גוף אחד. ישנם מתחים (כמו דלקות מוגלתיות) שהולכים ומבשילים, ויכולים לעורר תופעה גלויה של אלימות (כמו פתיחת הפצע). את כל זה נוכל לראות בעתיד הקרוב. האיחוד האירופי צריך להגיע לאיחוד שלם, וזה יתאפשר רק על ידי חינוך מתמשך של האוכלוסייה, או שעדיף כבר עכשיו להיפרד בשלום, לפני שיתחילו הקרבות העקובים מדם של מלחמת העולם השלישית.
ידיעות קודמות בנושא:
הרעיון של האיחוד האירופי מאבד את כוחו בעיני הפוליטיקאים
אירופה תתפרק אם נמשיך באותה הגישה
סוף המודל היפה של האיחוד האירופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest