דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אסיפה גדולה מול ההר

אסיפה גדולה מול ההר

מתוך הספר "מאור ושמש" של רבי קלונימוס קלמן הלוי: "עיקר השגת התורה הוא על ידי אחדות, כמאמר הכתוב : ויחן שם ישראל נגד ההר, בלב אחד כאיש אחד, ושם נפסק זוהמתן, וכל שבט ושבט תיקן צירוף הוי"ה שלו.

ואמרו נעשה ונשמע, בתשוקה גדולה מקירות ליבם, והעלו מיין נוקבין ונתגלה כנגדן מים דכורין, שירד הקב"ה ליתן להם התורה וזכו להשגות התורה."

השגת התורה, זאת אומרת, השגת התוכנית של כל הבריאה, מטרתה, ההשגה של כל דרך התיקון, מושגת על ידי האחדות. כי אנחנו צריכים לתקן את השבירה. וכתוצאה מזה, חוץ מתיקון השבירה, אנחנו מגיעים להשגה.

כלומר על ידי היגיעה שנותנים, אנחנו מוסיפים את ההבנה שלנו, הכרת המצב שבו אנחנו נמצאים. אנחנו פותחים לעצמנו, מדרגה אחר מדרגה, את כל העולמות הרוחניים עד עולם אין סוף.

אבל, לפני שמתחילה ההשגה הזאת, אנחנו לא מרגישים שום הבדל בין העולם שלנו לעולם אין סוף. האין סופיות מושגת רק על ידי האחדות. והאחדות בנויה על שני הקווים: ימין ושמאל, אהבה ושנאה, זה כנגד זה.

לכן כתוב, "ויחן שם ישראל נגד ההר" (יתרו, י"ט, כ'), נעמדו מול השנאה שאותה גילו לאחר שהלכו כל הזמן ב"קו ימין", בהתלהבות מרוחניות, לקראת האחדות, בתשוקה חזקה לחיבור. ודווקא אז גילו את "קו שמאל", שניצב מולם כהר גדול ולא נותן להם להתחבר.

ואז הם נזדקקו לתורה, שהמאור שבה מחזירו למוטב, ואז התגלה להם "הקו האמצעי", התורה, הבורא, שמתגלה ועוזר לחבר את שני הקווים יחד. הודות לתפילה שלהם הם קיבלו תשובה מלמעלה, הבורא ירד ונתן להם את התורה, כך הם זכו להשגת התורה.

לכן, צריכים כל הזמן ללכת ב"קו ימין", בהשפעה טהורה, ב"חפץ חסד", ואז כנגד זה מתגלה "קו שמאל": כל מיני כישלונות, אכזבות, חולשות, ביקורת, דין. וזה טוב שכל זה מתגלה, כי על ידי זה אנחנו בסופו של דבר תופסים, שאין ברירה אחרת וצריכים ללכת ב"קו ימין".

אנחנו רואים, שב"קו שמאל" אין לנו במה ליהנות, אלה כלים דקבלה שדורשים מילוי. ומילוי אין! נשאר רק, למרות הכול, להתעלות מעל לכל זה. וכאשר אנחנו משיגים סאה שלמה, מידה שלמה של התגלות הקווים ימין ושמאל, אז מתגלה מעמד הר סיני, "קו האמצעי", ואז מגיע אלינו אור שמחבר את שני הקווים. זה נקרא: "הקב"ה עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו". מגיע ה"קו האמצעי" ומכריע בין שני הקווים הראשונים, בזה שמביא אותנו לשלום, לשלמות.

התורה מושגת על ידי האחדות, אם אנחנו כל הזמן משתוקקים אליה. כמו שכתוב: "ויחן שם ישראל נגד ההר, בלב אחד כאיש אחד", כמה שלא ינסו להתחבר, הם מגלים את ההיפך: ריחוק, שנאה, דחייה. "ושם נפסק זוהמתן, וכל שבט ושבט תיקן צירוף הוי"ה שלו", כלומר בכל אחד מאיתנו ובין כולנו קיימות המון בעיות פנימיות, ניגודים, שדורשים תיקון.

"ואמרו: נעשה ונשמע!", כלומר מוכנים ללכת למעלה מהשׂכל שלהם, למעלה מהרגש, למעלה מכל ביקורת. מפני שלא נותרה ברירה אחרת, כי ראינו שלא יכולים להתחבר בכלים האגואיסטיים שלנו.

"והעלו מיין נוקבין ונתגלה כנגדן מים דכורין, שירד הקב"ה ליתן להם התורה וזכו להשגות התורה". נקווה שאנחנו נזכה לקבל את התורה, כי הבורא נותן אותה בכל יום.

מתוך ההכנה לשיעור, 26.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צריך רק לבקש בצורה נכונה
קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא

נתינה וקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest