דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אסור לטעות יותר משתי פעמים

אסור לטעות יותר משתי פעמים

"וכי יגח שור את איש או את אשה ומת סקול יסקל השור ולא יאכל בשרו ובעל השור נקי: ואם שור נגח הוא מתמל שלשם והועד בבעליו ולא ישמרנו והמית איש או אשה השור יסקל וגם בעליו יומת." (תורה, ספר "שמות", פרשת "משפטים", פרק כ"א, פסוקים כ"ח – כ"ט).

"שור נגח", מסמל מצב, כאשר האדם נותן ל"בהמה" שבו להשתולל.

ואם הוא לא היה יודע איזו בהמה היא, אז הוא לא אשם. במקרה כזה נתנו לאדם מלמעלה דחף של אור, שהוא לא היה יכול לעשות שום דבר, העבירו דרכו כזה קו. כאשר הורגים אדם אחד באמצעות אדם אחר, אז הרוצח שרצח לא בכוונה תחילה בכל זאת אשם במשהו, כי עשו את זה באמצעותו, ולא באמצעות מישהו אחר. כלומר, הוא אשם במשהו אחר, ולא ישירות בזה שהוא ביצע את הפעולה הזאת בכוונה.

מכאן נובעים הרבה מאוד חוקים. נניח, שאצל אישה אחת מתים שני בעלים בזה אחר זה, אז אסור לה להינשא פעם שלישית.

שאלה: מכאן ניתן להסיק המון מסקנות. אם אדם חי חיים גשמיים רגילים ועדיין לא יודע שהוא אגואיסט, אז בגדול, אין מה לדרוש ממנו?

תשובתי: התורה אינה מדברת על בני אדם שאינם יודעים שום דבר וחיים חיים גשמיים רגילים, כי הם נמצאים בדרגה בהמית ולא דורשים מהם כלום. הם מנוהלים מלמעלה ללא שום שאלות. בחיים שלהם הם יודעים רק את מה שהם יודעים, ולכן אין כאן שום בחירה חופשית, שום יחסים הדדיים עם כוח ההנהגה. בתורה מדובר על איך האדם יכול לעלות עד לדרגה של כוח ההנהגה ולנהל את עצמו בעצמו.

אבל אם, כמו שנאמר, האדם יודע את הטבע ההתחלתי שלו ובכל זאת מבצע במתכוון מעשים אגואיסטיים, אז הוא נידון למיתה. הוא חייב לדאוג לתיקון שלו, אחרת מוות.

כאן הכוונה היא, שאם אותה הפעולה חוזרת על עצמה פעמיים, אז בפעם השלישית היא ממיתה את האדם במדרגה הזאת וזורקת אותו למדרגה יותר נמוכה. זה סימן שהוא צריך לתקן שם את כל היסוד.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", פרשת "משפטים", 20.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
באור השמש ובחשכת הלילה
לברר את רצון העליון
למות כדי להעניק חיים למדרגה הבאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest