אסור לזלזל בחבר

מתוך הכנס בנובוסיבירסק. שיעור מס' 1

שאלה: מדוע קורה כך, שכמה שיותר אתה נותן לאדם את מה שהוא אמור להעביר למישהו אחר, הוא משאיר את זה לעצמו ולא רוצה לתת למישהו אחר? נניח, בן אדם ביקש ממני לעזור לו. אין לי שום בעיה לעשות זאת, ואין לי מזה שום רווח. אני עוזר לו כי אני מרגיש שאני עולה ברוחניות. אבל אני רוצה שהחבר הזה יהיה אדם יותר טוב.

תשובה: אני לא מבין את הדרישה הזאת. אין אצלנו דברים כאלה.

אנחנו חייבים לחשוב שכשאנחנו עוזרים לאדם, אנחנו בכך מתקרבים לכוח העליון, נהיים דומים לו, כלומר, על ידי זה שאני משפיע לאחר, אני מקבל אפשרות להידמות לבורא, עד שאני ארגיש שאני נמצא במדרגה הראשונה של השתוות הצורה עימו.

לשם כך צריך לעשות מאמצים מסוימים, פעולות מסוימות. הם מצטברים. זה תהליך שהדברים בו מצטברים. ותוך כדי ההצטברות הזאת אני מתחיל להרגיש את ההופכיות שלי: רוצה, לא רוצה, בו זמנית גדלים בי כל מיני ספקות, ביקורת, וכן הלאה. אבל אם אני מתקדם נכון ומבין שכל זה רק כדי להעלות את האיכות של המאמצים שאני עושה כדי לעזור, להשפיע, אז אני לא דורש שום דבר.

למה לדרוש? בשבילי זה כבר המימוש של הרצון שלי. הפרס הוא גילוי הבורא, גילוי עצמי ברמה יותר עליונה. אז אני חייב להודות לאדם שנותן לי את ההזדמנות לפעול בצורה כזאת.

אנחנו מטפחים את זה בקבוצה, משום שמהקבוצה אני יכול לבקש כוח כדי לפעול בצורה כזאת, יכול לקבל תגובות נכונות. אפילו אם אני אחר כך אשנה את האדם הזה או אתחיל להתייחס אליו בצורה ביקורתית, זה גם טוב. היום אני מתייחס אליו כך, מחר הוא אליי, וכן הלאה, כלומר, אנחנו כולנו מתבשלים באותם הרגשות: לתת-לקבל, לקבל-לתת.

אבל אין שום צורך לדרוש. מדוע? האדם עשה לך טובה בכך שהיה עבורך כאובייקט שבעזרתו נהיית יותר דומה לבורא, למדרגה הבאה שלך.

הדבר היחיד שצריך לדרוש מהחברים בקבוצה, זה לבצע את התקנון של הקבוצה: לבוא, ללמוד, לנקות את המקום, לצאת לפעולות הפצה. זה דבר אחר.

ובכל השאר להתייחס אליו לא כמו לאדם שחייב לבצע את מה שאנחנו כולנו החלטנו לשם התמיכה במבנה שלנו, אלא כמו לנשמה שאני מתקשר איתה כדי לגלות את כוח הקבלה וההשפעה ההדדית, לגלות את העולם העליון שלי. אסור לזלזל בחבר. אנחנו מוכרחים להבין שכל מה שהבורא מראה לנו בחברים, זה מגיע ממנו.

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 1, 07.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת המינוף 
עזרה בהתקדמות ב"קו האמצעי"
עבודה קשה נגד האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest