דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אסור להחמיץ את השעה…

אסור להחמיץ את השעה…

מתוך עיתון "האומה" של בעל הסולם:

"והדבר ברור, אם לא לסמוך על נסים, שקיומנו, אם בתור יחיד אם בתור אומה, נמצא על כפות המאזנים של חיים ומות. וההצלה היא, אם נמצא את התחבולה הדרושה…

ואז דרך החיים תהיה פתוחה לנו, איך שהוא, להמשיך קיומנו על אף כל המעקשים. ואם נחמיץ את השעה, ולא נקום כולנו כאיש אחד, במאמצים כבירים, הדרושים בעת סכנה, להבטיח לנו שארית בארץ, הרי העובדות שלפנינו מאיימות עלינו מאד, מאחר שהענינים מתפתחים כרצון אויבנו, האומרים להשמידנו מעל פני האדמה."

המילים האלה נכתבו בתחילת מלחמת העולם השנייה, כאשר האנשים עדיין לא ראו את כל הסכנה ולאיזו שואה זה עלול להוביל אותם.

אבל בעל הסולם אומר, שאמנם כבר הגענו למצב כל כך נורא וכבר ניתנה רשות למשחית להשמיד אותנו, אנחנו בכל זאת יכולים לשנות את היחס של הכוחות בין טוב לרע, אם נרצה, ולהיטיב את מצבנו. הכול נמצא בידיים שלנו.

אף על פי שהזמן פועל נגדינו, אנחנו יכולים, דווקא בזמן הזה להצליח לעשות שינויים גדולים ומהירים.

במקום לחכות שהייסורים, הבעיות והסכנות, כלומר ההשפעות השליליות ידחפו אותנו קדימה, אנחנו צריכים להתקדם בעצמנו ולהפוך את הדרך של ההתפתחות הטבעית, "בעיתו", לדרך של "אחישנה". ואז אנחנו נוכל ללכת מבלי לקבל מכות בכלל. הכול תלוי בזה, האם אנחנו מתעוררים מהמכות או שמתעוררים על ידי העבודה שלנו.

התעוררויות על ידי מכות הן לא כל כך מועילות, הם רק מנערות ומעוררות אותנו. אנחנו צריכים בעצמנו לשנות הרבה כדי להתאושש אחריהן ולהתקדם. אז האם לא יהיה טוב יותר אם אנחנו בעצמנו נתקדם בכביש חלק? ואז זו באמת תהיה התעוררות מצידנו למטרת הבריאה ולא בריחה בחיפזון מהמכות.

מתוך שיעור על עיתון "האומה" של בעל הסולם, 20.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
צריך להזדרז!
איך דבר כזה יכול היה לקרות
על פרשת דרכים מאיימת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest