דף הבית / אקטואליה / אנשי ההשכלה בישראל מביאים את החרם על עצמם

אנשי ההשכלה בישראל מביאים את החרם על עצמם

קראתי את מאמרו של מתן פלג ב-NRG, על כך שהאוניברסיטאות ואנשי האקדמיה הם אלו שמקדמים בעצמם את החרם על עצמם.

"אל בית הנשיא בירושלים הגיעו לפני כשבוע כל ראשי האוניברסיטאות הציבוריות בישראל לדון עם הנשיא על החרם האקדמי המתגבר בעולם נגד ישראל… עלינו להתגייס ולעצור את התהליך במדינות אירופה וגם בארה"ב. ארגוני סטודנטים אנטי ישראליים היו בעבר מעטים מאוד והיום הם בכל האוניברסיטאות המובילות.

הצביעות הנוטפת ממפגש זה ומהטענות של ראשי האקדמיה הישראלית בדבר החרם המתגלגל לפתחה של האקדמיה בישראל שוברת שיאים. במשך שנים אפשרו האוניברסיטאות בארץ, למרצים העובדים בהן, לקרוא לחרם על מדינת ישראל וללמד שמדובר בקולוניה, ולאפשר לסטודנטים להפגין נגד קיומה של המדינה ולקרוא לסרבנות בשם "חופש ביטוי" צבוע ושקרי. כך ללא שקורבן הדיבה, המדינה במקרה הזה, יכולה לתבוע דיבה כאזרח פרטי מן השורה.

ראשי סגל ופרופסורים סירבו להודות שישנה הטייה פוליטית ואנטי ציונית חמורה בחוגי הרוח והחברה וכל ניסיון להשמעת ביקורת כלפי מגמה זו, נהדפה בביטול מוחלט ובאדיקות פונדמנטליסטית המתאימה יותר לשרלטנים בשוק, מאשר לאנשים שהיצר הראשון שאמור לפעום בהם הוא יצר הסקרנות והחתירה אחר האמת. כשגופים כמו "אם תרצו" ו"מוניטור האקדמיה" הזדעקו, התנהגו אלו כנביאי זעם והזהירו מקץ הדמוקרטיה".

אני חושב שציבור הפרופסורים באוניברסיטאות בישראל שאף להלבין ולזכך את עצמו, להפריד את עצמו מהמדינה, אבל הביא את עצמו ל"מוות" עצמי. אף אחד בעולם לא מקבל אותו כ"אחד מהם". קוצר הראייה שלהם מתגלה יותר ויותר בבירור, עד לזמן האחרון היה בהם צורך לדה-לגיטימציה של ישראל, אבל כעת כבר אין בזה צורך, והחרם חל בראש ובראשונה עליהם עצמם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest