דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני נמצא בין שני מגנטים

אני נמצא בין שני מגנטים

מיכאל לייטמן

שאלה: למה הרצון ליהנות חייב לסבול כל כך, לשׂאת כל כך הרבה מכות כדי להפוך לרצון להשפיע? אם אני מרגיש שההשפעה זו תכונה טובה, מדוע כל כך קשה לוותר על הרצון לקבל?

תשובתי: אתה מרגיש מכות מאחר ואתה מזהה את עצמך עם הרצון ליהנות ואינך רואה אותו כדבר שאינו שייך לך.

שני הרצונות האלה, המקבל והמשפיע, הם מלאכים, כוחות של הבורא, שניהם נשלחו אליך. אלו הם שני קווים שמגיעים עד אליך מלמעלה. אתה צריך לזהות את עצמך עם הקו האמצעי שכלול משני הקווים, אינך שייך אליהם אתה נמצא מעליהם. אתה מתחיל להרגיש שיש לך מציאות חדשה, המופרדת מהם לחלוטין. הם רק עוזרים לך, בדומה לשני מגנטים, שנמצאים במרחק מה משני הצדדים המשפיעים על חתיכת ברזל.

אתה קשור על ידי הכוחות האלה, אך רק באופן כזה, בכדי לייצב את עצמך בקו האמצעי כתוצאה מהשפעתם. אך אינך מזהה את עצמך עם אף אחד מהם, לא עם הרצון ליהנות ולא עם הרצון להשפיע. את הרצון ליהנות הבורא ברא "יש מאין". והרצון להשפיע, זה הוא בעצמו, "יש מיש". אין לך שום שייכות לא לזה ולא לזה, אחרת לא תהיה לך עצמאות. העצמאות שלך מסתכמת בכך, שמשניהם אתה מרכיב את ה"אני" שלך.

למה אנחנו מרגישים עכשיו את עצמנו כרע? – בכדי להתנתק מהרצון ליהנות ולא להזדהות איתו, אלא להיות למעלה ממנו. תחילה המכות באות בצורה של בושה והרגשת שפלות, בכדי להרחיק אותך מהרצון לקבל, מאחר ובו אתה סובל. אך אחר כך להיפך, אתה רוצה שהרצון הזה יגדל עוד יותר, כי הרי מעליו, כמו מעל המגנט, אתה בונה את עצמך.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.05.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest