דף הבית / אהבה / אני מודה לך על זה שאני מקנא בך

אני מודה לך על זה שאני מקנא בך

שאלה: מה זה קנאה בקבוצה? כיצד לעבוד איתה, מתי אני מקנא בחברים?

תשובתי: מצב כזה יימשך עוד זמן רב, מפני שקנאה, זו אחת התכונות האגואיסטיות העיקריות שמתוקנת לאורך מדרגות רבות. לכן היא לא תיעלם במהירות, ואתם צריכים לעבוד עליה באופן שיטתי.

אבל דווקא לעבוד ולא להמית אותה, לא לבטל, מפני שהודות לקנאה אתם מתקדמים. קנאה, היא בו זמנית, גם הכוח המניע וגם הפרעה. היא לא עוזבת אתכם במנוחה ואתם צריכים להשתמש בה בצורה נכונה.

אם אני מקנא, זה אומר שאני משתוקק קדימה, ואם אני משתוקק קדימה, אז אני מודה לתכונה הזאת שבי ולחבר שלי על כך שהוא מעורר בי את הקנאה. הכול תלוי בזה, עד כמה אני מקבל את השגת המטרה כדבר החשוב ביותר. אם הקנאה עוזרת לי בהשגת המטרה, אז למה אני צריך לשנוא את התכונה הזאת? להיפך, אני צריך לקבלהּ בברכה. אני שמח בחבר שלי שמעורר בי את התכונה הזאת, אחרת הייתי נשאר כזה לא מפותח, כמו קודם.

שאלה: קנאה, כמו כל דבר אחר בטבע, יש לה את הפלוסים והמינוסים שלה. אני מבין זאת כך, שמינוס זה קבלה ופלוס זה השפעה.

תשובתי: מינוס, זה כאשר אתה רוצה לחסל את הקנאה, ופלוס, זה כאשר אתה עולה בעזרתה למעלה.

במקום שבו אתה מקנא, אתה צריך להתקדם קדימה בעזרת הקנאה הזאת: יותר ללמוד, יותר לבטא את עצמך. אם אתה לא רוצה לחסל את האדם שמזמין בך את הקנאה, אלא להיפך, בתוכך מודה לו על כך שהוא פיתח בך את ההרגשה הזאת, אז אתה מתקדם קדימה.

שאלה: ואיך צריך לנהוג מקובל בזמן שהוא מרגיש קנאה כלפיו מצד האחרים?

תשובתי: הוא מנסה לדכא את הקנאה על ידי האהבה. מעל לכל גילוי שלילי הוא בונה אהבה, כמו אבא כלפי הילד שלו. לכן נאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה". ואת הכוחות כדי לבנות אותה, הוא לוקח מהחיבור בקבוצה.

שאלה: כלומר, כאשר אני מרגיש שנאה, אז אני מייד משתוקק למרכז הקבוצה?

תשובתי: אם היית במרכז הקבוצה, אז לא היית מרגיש שנאה. אבל מאחר ואתה מרגיש אותה, זה סימן שעכשיו מתגלה בך מנה יותר גדולה של אגו, עד לשנאה עזה ממש, כמו בתלמידי רבי שמעון. היא דוחפת אותך החוצה מתוך מרכז הקבוצה, ואתם צריכים על ידי השפעה כוחנית על עצמכם, על האחרים, שוב להתאסף כולם יחד במרכז.

אם אתם מרגישים כלפי עצמכם שנאה עזה, זה סימן שלכולכם חסרה אהבה.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 21.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חבר וחלל ריק
תקנאו יותר
קנאה בקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest