דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני מאחל לנו לידה קלה!

אני מאחל לנו לידה קלה!

אדם עובר הרבה מאוד שלבי התפתחות לא הכרתיים, כפי שהתפתחנו במשך כל ההיסטוריה שלנו. אבל בינתיים התפתח לא האדם שבנו. האדם שבנו צריך להתחיל להיוולד רק עכשיו, מתוך צירי לידה! מתוך צורת ה"חי" תתחיל להתפתח צורת קיום חדשה שתיקרא "אדם".

כל ההיסטוריה הקודמת הייתה רק שלב ההכנה להתפתחות חיי "האדם" האמיתיים. ועכשיו בכל האנושות שכוללת בתוכה את עם ישראל, צריך להתפתח מין "האדם". דרגת "האדם" נקראת רצון להתחבר עם הזולת, נטייה לקשר עם האחרים, הכוונה.

בהתחלה זאת יכולה להיות נטייה אגואיסטית שנובעת מתוך זה שרע לי, והקשר עם האחרים יכול לשפר את מצבי ולהציל אותי. דווקא במצב כזה אנחנו נמצאים עכשיו בישראל. והלחץ שאנחנו מרגישים בימים האחרונים והרגשנו תמיד בגלל הירי, נוצר רק כדי לדחוף אותנו ולאלץ אותנו שייוולד האדם. זה כמו צירי לידה שדוחפים את התינוק החוצה.

כל זה קורה כדי שנצא מתוך עצמנו לקראת הזולת. ומכיוון שההתפתחות הזאת מתרחשת כבר מעל דרגת הדומם, הצומח והחי, כאן נחוץ מרכיב נוסף: הבנה, הכרה והשתתפות עצמית. העובר שעכשיו צריך להיוולד מתוכנו, עוזר לעצמו לצאת מתוך אימו, מתוך הטבע האגואיסטי שלו.

בזכות הבנתו והכרתו, פעולות עזר שונות, התינוק הזה נכלל בתוך המערכת הכללית, ולכן יכול לנצל אותה. המערכת מתחילה לעזור לו והעזרה הזאת נקראת "המאור המחזיר למוטב".

אני עושה פעולות בדרגות ההתפתחות שלי: דומם, צומח וחי, עובד בקבוצה. ואף על פי שבינתיים אני פועל בצורה אגואיסטית, זה לא חשוב. אם אני עושה זאת במטרה להיוולד ואפילו כדי לברוח מהייסורים, הפעולות הללו עוזרות לי בתהליך הלידה, דוחפות אותי קדימה יחד עם צירי הלידה. ואז זאת תהיה לידה קלה, אני בעצמי פותח את המעבר החוצה!

כל עוד אנחנו נמצאים בתוך רצון לקבל, כמו בתוך רחם, הרגשתנו טובה. אנחנו התפתחנו, השתוקקנו להישגים שונים, נלחמנו, כבשנו, הרווחנו, הכול היה נפלא. אבל המעבר הזה מהמצב האגואיסטי הקודם למצב העתידי, לתעלת הלידה, זהו מקום צר ביותר. כפי שמוכר לנו בעולם הגשמי בזמן הלידה.

וזה מעבר מסוכן ביותר, קשה ביותר עם ייסורים רבים ולחצים גדולים. אבל אנחנו יכולים להרחיב את תעלת הלידה הזאת על ידי "אור החסדים", על ידי השתוקקותנו לפתיחה, לחיבור. זאת אומרת, שאנחנו מושכים למקום הזה "אור חסדים", שבזכותו התעלה הזאת מתרחבת ואנחנו יוצאים בקלות, כמו תינוק עם המים.

אנחנו מסוגלים לעזור כך לעצמינו אפילו בעזרת הרצונות האגואיסטים הקודמים שלנו, אם רק מבינים במקצת שחייבים להיוולד.

לכן, יש להבין, שאותן הבעיות שחווינו בימים האחרונים כתוצאה מהירי מבחוץ והקשיים הכלכלים בפנים שיתגלו בקרוב, כל הצרות האלה, צירי הלידה, מיועדים להוליד מאיתנו את האדם. קודם כל עם ישראל חייב לעשות זאת, ואחריו כל היתר.

הלחץ הזה ילך ויגבר, ולא צריך לחכות ולעשות חשבונות כלשהם המבוססים על שיחות פוליטיות. הלחץ עלינו ילך ויגבר עד שאנחנו בעצמנו נסכים להשתתף בלידתנו.

לא קיים שום דבר מלבד שני כוחות. אם אנחנו רוצים לצאת מהר ובקלות מתוך תעלת הלידה, אנחנו חייבים להרחיב אותה על ידי החסדים, להפיץ את החיבור והאהבה בין כולם. מפני שעכשיו אנחנו נמצאים בחדר לידה, במשבר (המילה "משבר" מסמלת את אבני הלידה שעליהן נשים היו יולדות בעבר).

מתוך שיעור על פי ה"הקדמה לתלמוד עשה הספירות", 22.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אם אנחנו סוף סוף רוצים להיוולד
לידה נכונה של האנושות
מאינסטינקטים קדומים לדרגת "אדם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest