דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני לדודי ודודי לי

אני לדודי ודודי לי

laitman_2010-01-29_1520_w-70.jpg

שאלה: מה ההבדל בין האור שאותו אנחנו רוצים למשוך מספר הזוהר והאור שמנטרל אותנו, הופך אותנו לדרגת חי?

תשובתי: האור הוא אחד. אך הגילוי שלו תלוי בנו. זה כמו זרם חשמל: מקרר או מחמם, זה תלוי במה תחבר אליו. כך, מההכנה של האדם תלוי כיצד האור יתגלה בו, אך האור עצמו אינו משתנה, לא בעוצמתו ולא באופיו. על זה נאמר שהבורא נמצא במנוחה, "טוב ומיטיב", עולם אין סוף.

בהדרגה, בשלבים, בתוכי מתגלה מערכת הקשר בין הנשמות, אשר נבראה פעם אחת על ידי הבורא בעולם אין סוף. אופי ההתגלות שלה תלוי בהכנה שלי, מהיחס שלי לתהליך הזה, האם הוא רצוי לי או לא. אם התהליך רצוי כל הזמן, מאחר ומקרב עם הבורא, זה העיקר, היכן ש"אני לדודי ודודי לי", כלומר אני תמיד בעלייה, אני צדיק, מצדיק את כל מעשי הבורא, אני כבר נמצא בעולם אין סוף, במנוחה.

אבל אם אני רוצה קרבה רק אם היא כדאית לי, סימן שאני נמצא בעליות וירידות וזה תלוי כיצד אני מרגיש את עצמי, לכן אני רשע, אני תלוי בתנאים ולא באהבה, הכול משתנה פעם לרע ופעם לטוב. באופן כזה השוני הוא לא באור, אלא בי, ביחס שלי אל אהובי.

או שנציג זאת בדוגמה הידועה: בחורה (נשמה, שכינה, מלכות) משתוקקת אל אהובה העני (ז"א, הבורא), רק למען האהבה ומעל לכל חשבון, ואילו משפחתה (הקרובים האגואיסטיים, הקליפות) נגד איחוד הזה, ומציעים לה חתן אחר, עשיר, אך אצלו הכול במילוי, לפי תחשיב.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest