דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני ונקודת האיחוד

אני ונקודת האיחוד

שאלה: כיצד האדם יכול לדעת שהוא מרגיש דווקא את נקודת האיחוד ושזה לא דמיון?

תשובתי: שידמיין, גם זה טוב. הדמיון יביא אותו להרגשות מסוימות.

שאלה: כיצד האדם יכול לגלות את פעולות העליון שעליהן הוא צריך לחזור, במיוחד ביחס לנקודת האיחוד?

תשובתי: בנקודה הזאת הוא ילמד. הלחץ של הבורא כל הזמן יגרש אותו מתוך הנקודה הזאת, והוא ישתוקק לחזור אליה. על פי תנועתו של הבורא כלפיו ועל פי ההתנגדות הנכונה שלו, הוא יבין כיצד הבורא משוחח איתו.

שאלה: אם כך, האם זה אומר שהבורא מצפה שנחזור לנקודה הזאת?

תשובתי: בוודאי. כל אחד ייכנס לתוך הנקודה הזאת עם האגו שלו, ואז היא תהפוך לעולם אין-סוף. היא כל הזמן תגדל ותתרחב מכניסת האגו שלנו לתוכה.

עכשיו אנחנו נמצאים על המחסום, בנקודה המשותפת הזאת. אם אני נכנס לתוך הנקודה הזאת עם האגו שלי, על ידי זה אני מרחיב את ההיקף שלה. מישהו אחר נכנס עם האגו שלו, ההיקף מתרחב עוד יותר, וכן הלאה. כך זה נמשך עד שנקודת האיחוד תגיע למימד של עולם אין-סוף.

שאלה: מה זאת אומרת "נכנס עם האגו שלו"?

תשובתי: ישנו כוח דחייה אגואיסטי. במצב א' – אני נמצא בתוך נקודת האיחוד. במצב ב' – גירשו אותי משם. ובמצב ג' – אני שוב חוזר לתוכה. כאשר אני חוזר לתוך הנקודה הזאת, אני כבר חוזר בניגוד לאגו שלי שדחה אותי. בצורה כזאת אני נכנס לתוכה עם האגו שלי, מרחיב אותה ומתחיל להרגיש בה משהו גדול יותר.

שאלה: כיצד ניתן להגדיל את הקצב של הכניסות והיציאות הללו?

תשובתי: על ידי הרגישות כלפי המצב שבו אתם נמצאים עכשיו ועל ידי התמיכה ההדדית. אם הקבוצה כל הזמן תחשוב כיצד לחזור לנקודת האיחוד, אז גם אתם לא תשכחו לחשוב על כך ולא "תשוטטו" במחשבות וברצונות כלשהם מחוץ לנקודה הזאת.

מתוך השיעור הווירטואלי, 11.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"המקום המשותף" של העולם העליון
האגו תמיד איתך
מהנקודה – אל המדרגה הרוחנית הראשונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest