דף הבית / הכול על הקורונה / אני הולך יחד עם העם

אני הולך יחד עם העם

שאלה: עוקבים רבים ברשתות החברתיות שמעו אותך אומר שתלך להתחסן והתאכזבו ממך. שלחו לך אזהרות ממומחים, מתוך דאגה ואהבה כלפיך. חלקם ממש כתבו והתחננו "הרב לייטמן רק אל תלך להתחסן". מה תענה להם?

תשובתי: אני פועל לפי מה שאני רואה שקורה בעם, אני לא יכול להיות שונה מהעם. זה לא שאני הולך ראשון ונותן דוגמה לכולם, אני פשוט רוצה לעשות מה שהעם עושה, ומה שעובר על העם, שיעבור גם עליי. כשהעם יתחסן, גם עליי להיות באיזושהי צורה במרכז העם.

שאלה: השאלה שחזרה על עצמה פעמים רבות, "ואם כולם יקפצו מהגג, גם אתה תקפוץ"?

תשובתי: אנחנו לא מדברים על זה ולא עושים פעולות שטותיות. אנחנו פועלים כך מפני שהרפואה והמדע בזמננו, חושבים שאנחנו חייבים להתחסן כדי לעצור את המגפה. זו לא פעולה טיפשית כמו קפיצה מהגג, זו פעולה שבאה דווקא מתוך חכמה וניסיון של רופאים ומדענים, שלדעת רובם זו הפעולה שכולם צריכים לבצע. כמו שכותבים מקובלים, עלינו ללכת למומחים רבים ולשאול ולעשות מה שהם אומרים.

שאלה: איפה עובר הגבול הדק בין ללכת עם העדר או ללכת כצאן לטבח?

תשובתי: אני לא הולך עם העדר, אני הולך עם מומחים רבים שקובעים מה צריך לעשות. ואני הולך עם העדר שהוא העם, ואיך שהמומחים מבצעים את הפעולה על העם, גם אני רוצה להיות חלק מזה, כי "בתוך עמי אנוכי יושבת".

שאלה: מה נותן לך ביטחון כזה?

תשובתי: אין לי שום ביטחון, אני פשוט מרגיש שלפי חוקי הטבע כך אני צריך לבצע, זה היחס שלי לעם ולזמן שאני קיים בו.

שאלה: מה לגבי הסכנות שכרוכות בחיסון, ואם פתאום כל העסק ישתבש?

תשובתי: זה נכון. ובאמת זה רק מצביע על כך שאנחנו נמצאים במצב מבולבל ושיקרי שיצרנו ואין לנו מה לעשות. אנחנו באמת צריכים לתקן את עצמנו. ואחד מהתיקונים הוא שאנחנו הולכים בחושך ומעבירים את עצמנו בתוך העם ומבצעים את אותה פעולה שכל העם מבצע. אני לא מחייב את העם. נניח שרק 10% מהעם יחליטו להתחסן, אז אני לא אלך. אני אומר ש"בתוך עמי אנוכי יושבת". כלומר, אם רוב העם יתחסן, אז אני חייב להיות יחד איתם.

זו פעולה הגיונית שמגיעה מהמומחים. ודאי שבתוך כל הפעולות האלה יש הרבה שקר ותחרות בין מדינות שונות, מעורב כאן הרבה כסף, כבוד ויש הרבה חשבונות, אבל בסך הכול אני מדבר על חוק רוחני שאני צריך לבצע כמו אדם שרוצה להיות בפעולה רוחנית ואומרים לי באיזו צורה גשמית אני יכול לבצע פעולה רוחנית.

 

מתוך ישיבת כתבים, 22.12.2020

One comment

  1. גילי ויפליך

    אוהבים את הרב לייטמן מעומק הלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest