דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני האויב המסוכן ביותר של עצמי

אני האויב המסוכן ביותר של עצמי

laitman_2009-08_2955-70.jpg

שאלה: מהו האויב המסוכן ביותר לאדם בעבודתו הרוחנית?

תשובתי: האויב המסוכן ביותר לאדם הוא הוא עצמו, התכונות שלו המנוגדות לבורא! התכונות מתגלות לנו בהדרגה, במידה שאנחנו יכולים לעמוד בפניהן. אחרת היינו משותקים ולא היינו מצליחים לעשות אף תנועה פנימית או חיצונית. לכן מגלים לנו את הנסתר בהדרגה!

רק במידה שאני מסוגל להיאחז בבורא, מגלים לי חלק מהאמת. ביחס ליתר המחשבות, הרצונות והתכונות האחרות לא מראים לי שאני מנוהל מלמעלה, מראים לי שאני קובע הכול כביכול. כלומר מגלים לי בהדרגה את העובדה, שבעצם אינני קיים – אני פשוט מופעל כמו בובה על חוטים!

במידה שאני מסוגל לבטל את עצמי בפני הסביבה והבורא ולנצל את חופש הבחירה שלי, מציעים לי עצמאות. פותחים בפני אפשרות לבנות עוד חלק קטן באישיות הבלתי תלויה שלי, עד שאגדל לכל קומתי האפשרית. משמע, שאני אמצא בדבקות עם הבורא – עם רצון מנוגד, אך בכוונה זהה.

מכאן שאף פעם איננו יוצאים משליטת הכוח העליון, אך בהדרגה יורדת מעלינו ההסתרה, ככל שאנחנו מוכנים להידבק בבורא. כאילו נפתחים הווילונות בפנינו. תחילה אנחנו נמצאים בחושך גמור וחושבים שיש לנו עצמאות. ככל שאנחנו עומדים מול העובדה שאנחנו חסרי אונים, חווים את המכה הפנימית הזאת, הבושה ודבקים בבורא – אז מסירים את הווילון בהדרגה, וההסתר נעלם. הכול תלוי בהרגשה, המצב עצמו אינו משתנה – משתנה רק התפיסה שלנו.

מתוך הכנה לשיעור על ספר הזוהר, 18.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
השלבים בדרך
כשתעלם שליטת הנחש…
לצאת מהגלות

One comment

  1. לחיות בתחושה שאתה קיים, להבין שאתה לא רק על מנת לזכות בקיום של "עצמך". זה כל כך כואב, מפחיד, מדהים ומרגש בו זמנית!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest