דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנטי-חיים זה ניצחון על המוות

אנטי-חיים זה ניצחון על המוות

היום האדם תופס את החיים רק בצורה של קבלה, ספיגה, צריכה, רכישה, השגה לעצמו. כך הוא מסתובב, עד שמתעייף מהחיים האלה, יוצא לפנסיה, מעביר כמה שנים בתורים בקופות חולים, ובסופו של דבר, מת.

אבל ישנה אפשרות להעלות את עצמנו לדרגת קיום אחרת: לנהל את החיים בהשפעה ולא בצריכה. וזה לא גמילות חסדים ומעשי צדקה, כאשר אתה עוזר בכסף לעניים, אלא חיים מעל האגו שלנו. החיים מחוץ לאגו נותנים הרגשה של אנטי-חיים, אנטי-מוות, אנטי-עולם, כמו שנאמר: "עולם הפוך ראיתי".

קיימת צורת חיים אחרת המקבילה לעולם שלנו. חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד להשיג את הצורה החדשה של החיים. אלה חיים הפוכים, לא בתוך האגו, שבולע וסופג הכול לתוכו, לא בתוך הרצון לקבל וליהנות, אלא בתוך הרצון להשפיע, לאהוב.

זו לא אותה האהבה האגואיסטית שמוכרת לנו בעולם הזה. אהבה, זה כאשר אני יוצא מתוך עצמי ונכלל ברצונות של האחרים, ואז אני חי בתוך הרצונות האלה, מבלי לעשות חשבון לעצמי. צורת חיים כזאת היא לא מוגבלת בעוצמת התענוג שאפשר לקבל בה.

כי זה לא תענוג בתוך הגוף הגשמי, שלא יכול לאכול ולשתות ללא הגבלה. בהשפעה אני לא מוגבל בשום דבר, מפני שאני יוצא לאחרים. אני לא מוגבל בחיים של הגוף הביולוגי הזה, אלא נמצא מחוץ לו ושם מרגיש את החיים שלי.

הגוף שלי נשאר, אבל הוא חי לידי, כמו חיה מאולפת שחיה ליד האדם. אדם, נקרא, החלק הפנימי שלי שיצא מתוכי ונכלל באחרים. ואותו החלק שלי שנשאר, הביולוגי, הגוף הבהמי, כרגיל, חי את התקופה שהוקצבה לו, הולך לרופאים, עד שיסיעו אותו לבית קברות.

שאלה: אבל האדם הרי נאבק עם בעיות גשמיות יומיומיות ולא מעניינים אותו כאלה מושגים גבוהים כמו חיים מחוץ לגוף?

תשובתי: כל אדם מדאיגות אותו השאלות על חיים ומוות. אבל אפילו את החיים הרגילים אי אפשר להסדיר היום מבלי להיכלל ברשת נכונה, מבלי לאזן את הקבלה וההשפעה שלנו ומבלי להתחבר זה עם זה בקשרים הדדיים נכונים. לזה מחייבת את כולנו חכמת הקבלה כדי לסדר את החיים שלנו.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103 מתאריך 8.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest