דף הבית / אקטואליה / אנטישמיות: הופכיות מוזרה

אנטישמיות: הופכיות מוזרה

שאלה: כשמדברים על אנטישמיות, צריך לציין תופעה אחת מעניינת מאוד: אותם האנטישמים שנורא שונאים את היהודים, יחד עם זאת, גם אוהבים אותם.

למשל, וולטר כתב על היהודים: "הם הכי חצופים מכל בני האדם, השנואים מכל שכנינו. הם כולם נולדים עם פנאטיות עזה בלבבות. אני לא אתפלא אם האנשים האלה יהפכו להיות יום אחד לאסון אמיתי עבור האנושות כולה". ויחד עם זאת, אותו וולטר התוודה באהבתו כלפי היהודים: "…אני אוהב אתכם עד כדי כך, שרוצה שתהיו בירושלים במקום התורכים, שלגמרי רוששו והרסו את המדינה שלכם. תעבדו את האדמה האומללה הזאת, כפי שלא עיבדתם אותה מעולם, תעלו את הארץ לפסגות החשופות של ההרים החרבים שלכם…". באותה ההופכיות דיברו על היהודים גם לב טולסטוי, א. צ'כוב וסופרים והוגי דעות אחרים. אומרים, שמאהבה לשנאה יש צעד אחד, וכאן אפילו לא צריך לעשות את הצעד הזה, עד כדי כך האהבה והשנאה נשזרו יחד.

תשובתי: אלה הם שני צדדים של אותו אדם. מה גם ששני הצדדים, גם השנאה וגם הכבוד המיוחד, הם לגמרי תלויים הדדית, קבועים הדדית ונצפים אצל כל האנשים הנאורים והאכפתיים כלפי היהודים.

שאלה: בעצם, לאורך ההיסטוריה כל הצעדים נגד היהודים ננקטו כביכול במטרה להגן עליהם: "אנחנו אוהבים אתכם, רוצים לספק לכם ביטחון, לכן אל תישאו נשק, אל תעסקו במקצועות מסוימים, תחיו בגטו". וגם היום התנועה של כל סוגי החרם למיניהם נגד ישראל, מלווה בהצהרות של אהבה ויחד עם זה לחץ עלינו.

תשובתי: אני אישית מקדם בברכה אהבה מסוג זה, מפני שאני רואה בזה התגלות מיוחדת של ההנהגה העליונה, שרוצה שהיהודים ייגשו למימוש השליחות האוניברסלית שלהם ויבצעו כלפי העולם כל מה שהם צריכים לעשות. האנטישמיים עוזרים מאוד לציונים. אם ברוסיה לא הייתה אנטישמיות, אז גם לא היו בה ציונים. אותו הדבר גם בכל שאר המדינות.

עוד בתורה נאמר, שללא שנאתם של אומות העולם כלפי ישראל, היהודים כבר מזמן היו מפסיקים להיות עם. לכן השנאה הזאת נחוצה לנו, בדיוק כמו שביחס של ההורים לילדם האהוב יש חסד ויש דין, כלומר שתי ידיים, ימין ושמאל. יד שמאל לפעמים מענישה, ואילו הימין מלטפת ומחבקת.

שאלה: מאיפה באדם מופיעה שנאה כלפי היהודים ולמה כל כך קשה לו לשלוט בזה?

תשובתי: שם, איפה שיש גילויי אהבה כלפי העם היהודי, כלפי השקפת עולמם או הדת שלהם, תדע שלאחריה תבוא בקרוב השנאה. ולהיפך, אם אתה רואה את השנאה של אומות העולם, זה אומר שעוד מעט יהיו שינויים לטובה והבעת אהבה. זה מתגלה לא רק בין בני אדם או מדינות, אלא גם בין מדינות רבות והיהודים.

לדוגמה, לאחר מלחמת העולם השנייה, לאחר השואה, הופיע יחס אחר כלפי היהודים: צריך לתת להם מקום לחיות, מדינה, לעשות כך שהם יהיו מועסקים. זו לגמרי ההנהגה העליונה והמדויקת, שלא תלויה בבני אדם או מדינות. זה נצפה בצורה מדויקת לאורך כל ההיסטוריה של האנושות. אין בזה שום דבר פסיכולוגי, אלא רק הנהגה עליונה כללית, על-אנושית, שהיא למעלה מהעולם שלנו ומובילה אותו לעלייה מעל עצמו לדרגה הבאה, לעולם רוחני של כוחות. לא עולם של החומר, אלא עולם של כוחות. ואת הדרך לזה צריכים להורות דווקא היהודים, מפני שרק אצלם יש ניסיון התחלתי לאיחוד תחת הנהגתו של אברהם ועלייה לדרגה הזאת. לכן הם נקראים עם מיוחד, עם סגולה, שאינו קשור לשאר שבעים אומות העולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הדור האחרון" מס' 9, 14.6.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest