דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו קיימים מאין

אנחנו קיימים מאין

laitman_2010-05_ny_0014196cc3_o-70.jpg

הבורא זו רק תכונה אחת, השפעה, הטוב המוחלט. אך הנברא שנברא על ידי הבורא, מנוגד אליו, הוא רצון לקבל תענוג. לכן, על מנת להגיע להידמות לבורא, הנברא חייב לעבור המון מצבים מנוגדים, לא רק להחליף את הרצון לקבל לרצון להשפיע ולהיכלל בבורא, אלא להישאר עצמאי ויחד עם זאת להידמות לבורא.

הנברא כולל בתוכו שני מרכיבים: רצון ליהנות והרגשת המשפיע, הנותן. כל הרגשת העולם שלנו וקיומנו נבנית משני הניגודים האלו: "יש מאין" (קיים משום דבר), רק אז הנברא מרגיש את עצמו כקיים. איננו יכולים להתקיים רק ב"יש" (במציאות של הבורא) או רק ב"אין" (במציאות של הנברא), לכן אנחנו עוברים בתוכנו שינויים עוקבים, כדי שהאור ("יש"), אשר ברא אותי מ"אין", יביא את הרצון ("אין") לצורת "יש", לצורת הבורא. כך הוא מוליך אותי בשרשרת הזאת: מסיבה אל המסובב, מסיבה אל המסובב, היכן שכל תוצאה קודמת הופכת לסיבה של המצב הבא.

בינתיים אני מתחיל להרגיש את היחס שלו אליי, מישהו חיצוני, כוח שברא אותי ומנהל אותי. חוץ ממילוי שאותו אני מרגיש "בתוך הדעת", יש עוד כוח של הבורא שמפתח אותי, הוא מראה לי את הדוגמה ואת המטרה, כאן אני חייב לפעול "באמונה".

אני נמצא במצבי השוטף כמו בהמה הפועלת רק ממה שיש לה, אך בנוסף אני לוקח בחשבון את המצב הבא, המדרגה הבאה, בינתיים היא איננה קיימת אצלי, אך אני מקבל את קיומה על ידי "אמונה", מאחר והיא מנוגדת למצבי הנוכחי.

טבע המדרגות הרוחניות: המדרגה הבאה מנוגדת לקודמת, מאחר והיא השפעה גדולה יותר מהקודמת. לכן, כדי לעלות אליה אני חייב לקבל את התנאים שלה: "השפעה בניגוד לאגואיזם", ב"אמונה למעלה מהדעת". אחרת, אני אשאר לתמיד במדרגה הנוכחית, הבהמית, ואקבל הכול באותו הרצון ליהנות ולא אעלה במדרגות הרוחניות, מדרגות ההשפעה. לכן, חשוב מאוד להכין את עצמי כדי לקבל את המדרגה הבאה, כרצויה, ולא לדחותה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
האמת נמצאת בין שני העולמות
מי שאינו טועה אינו מתפתח
לוגיקה עליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest