דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו נתאספנו כאן…

אנחנו נתאספנו כאן…

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 5

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "מטרת החברה": "אנחנו נתאספנו כאן, לתת יסוד על בניין חברה, לכל אלה המעונינים ללכת בדרכו ובשיטתו של בעל הסולם זצ"ל, שהיא הדרך, איך לעלות במעלות האדם ולא להשאר בבחינת בהמה… לכן אנחנו מתאספים כאן, לייסד חברה, שכל אחד מאתנו נלך ברוח הזה "להשפיע לה'".

מה זה "להשפיע לה'"? כולם מתבלבלים במושגים האלה. ובכלל, הרב"ש כתב את המאמרים שלו בשפה שאיננו רגילים אליה. צריך לשכתב את המילים האלה, כדי שהן יישמעו באופן מובן וברור.

"להשפיע לה'" זה נקרא לעורר את הכוח הכללי של הטבע (הרי "הבורא" הוא הטבע) ולרכוש את כוח ההשפעה בהידמות לטבע, בהשתוות התכונות.

בעל הסולם מביא כדוגמה את המצב של האורח ובעל הבית: אני יכול לגלות את השפעתו של בעל הבית לפי המידה שבה אני רוצה להשפיע לו. כיצד אני יכול לרצות את זה? הרי הוא נסתר מעיניי, ואני לא אגלה אותו, עד שלא אגלה בתוכי את הרצון להשפיע לו.

אני יכול לגלות אותו רק בהשתוקקות אליו. ברצון להשפיע שלי, כשאני מדמה את התכונות שלי לתכונות של בעל הבית, מדמה את ה"סגנון" שלי לסגנון שלו, אני מסיר את ההסתרה.

לשֵם כך ניתנה לי החברה, הקבוצה, שבה אני יכול לתרגל את ההשפעה. ואז, באותו המקום עצמו, בין החברים, אני מגלה את בעל הבית, את הבורא, וממשיך להשפיע לו דרך הקבוצה, יחד עם הקבוצה. וכך אנחנו מגלים אותו.

וזוהי העבודה שלנו: אנחנו רוצים להתחבר בינינו, כדי לגלות את הכוח הכללי של הטבע, את הכוח המשפיע שנמצא בנו, בקבוצה. שָם, בפנים, הוא מתגלה לנו ובו אנחנו מגלים את העולם הרוחני, שמורכב מחמש דרגות, או חמישה עולמות. בכוח הזה אנחנו מגלים את הפרצופים, המדרגות, הספירות ועוד הרבה דברים אחרים.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תרגילים בהשפעה
לעשות כל מה שבכוחנו
לשׂמח את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest