דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו יכולים לממש את זה כבר היום

אנחנו יכולים לממש את זה כבר היום

בעל הסולם, מאמר "הערבות":

"ואחר שכל האומה הסכימו פה אחד, ואמרו: "נעשה ונשמע", הרי שכל אחד מישראל, נעשה ערב, שלא יחסר דבר מה לשום חבר מחברי האומה, אשר אז נעשו ראויים לקבלת התורה ולא זולת."

"נעשה ונשמע" ליד הר סיני מתייחס לקבלת הערבות. רק במידת הגילוי של הכלי, של הרצונות המקולקלים שמתחייבים להתקשר כך כדי לעזור איש לרעהו לתקן את הרצונות ולהתקרב למטרת הבריאה, להגיע לדבקות עם הבורא, אנחנו מושכים את המאור המחזיר למוטב שמתקן את הכלים שלנו, ושׂמים אותם במסגרות של הערבות ההדדית.

וכל שאר הכלים שאינם יכולים בינתיים להיכנס במסגרות של הערבות, נשארים מחוץ לזה. כלומר ערבות, זה התנאי שחייבים להשיג בכל דרגה חדשה.

בהתאם לערבות בינינו אנחנו פעם אחר פעם מקבלים את המאור המחזיר למוטב שמתקן אותנו, ואז מגלים את הבורא, את בעל הבית, מבצעים את הפעולה של על מנת להשפיע, מגיעים לדבקות וממשיכים הלאה.

בכל דרגה ודרגה יש את תנאי הערבות שאותו צריכים לקיים מחדש בהתאם לדרגה שהושגה. ובאותו הכלי שנקרא "ערבות" אנחנו מקבלים את המאור המחזיר למוטב.

אבל איך אני יכול להיות ערב למישהו אם אין לי שום כוח, אני לא נמצא למעלה מהזמן, אני לא רואה את העבר, ההווה והעתיד, ואין לי אפשרות לשנות אותם. אני לא יכול לשנות את הרצונות שלי. אז איך אני יכול להתחייב להיות ערֵב למישהו?

לכן, ערבות זה שאני מוכן בכל הכוחות שיש לי להצטרף אליך, אבל אני חייב למשוך לזה את הבורא. כי מי אני שיכול להיות ערב?

בבנק אני חותם לחבר ערבות בתקווה שהוא יוכל לשלם. במקרה הגרוע, אם הוא לא יוכל להחזיר את המשכנתה, אז אני כבר אשלם איך שהוא במקומו. ואילו כאן, אני בהחלט לא מסוגל להסתדר. איך אני יכול להיות ערֵב בהשגת החיבור, בהשגת הדבקות, בהשגת המטרה הרוחנית? אני צריך להיות במקום הבורא כדי לחתום על ערבויות כאלה, אחרת זה שקר!

איך אפשר לדרוש ממני דבר כזה, אם אפילו בעולם הזה אני בקושי מבין מה קורה כאן. מכל שכן, אני לא אחראי על מה שקורה במדרגות הרוחניות. לכן אנחנו צריכים את הכוח העליון בתוך הערבות שלנו.

אני לא מושך אור יותר ממה שאני צריך כדי להיות ערֵב לאחרים. אני מבקש עזרה והשתתפות של הבורא, כדי לעזור לכולם. ואת זה אנחנו יכולים לממש כבר היום!

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 30.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מדרגות הערבות
מתכוננים לביאתו של אורח מיוחל
החלוקה של העבודה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest