דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו דורשים – הבורא מבצע!

אנחנו דורשים – הבורא מבצע!

laitman_2010-06-07_zohar_9036-70.jpg

אנחנו שוכחים שאיננו צריכים לעשות מאומה, אלא רק לבקש שהבורא יעשה! אתה חושב כיצד אתה מחייב את ליבך להיפתח, כיצד אתה מתחבר עם האחרים, כיצד הוא יתחבר אליך… איננו צריכים לחשוב על כך בכלל! אנחנו מתארים לעצמנו את החיבור בתוך השכל האגואיסטי שלנו, אך זה כלל אינו דומה למה שאנחנו חושבים! זוהי דרגתו של העולם העליון, מתגלה לנו מציאות חדשה! עלינו רק לבקש, שום דבר אחר!

אנחנו לומדים שהכול מתבצע הודות לבקשה. אנחנו מעלים מ"ן, כתוצאה מכך מגיע האור המקיף, מ"ד, ומתקן את הכול, ואנחנו רק נמצאים בזמן התיקון. הכול מגיע מלמעלה, מצידנו נחוצה רק הדרישה, הבקשה, ההשתוקקות. הבעיה בנקודה הזו היא, האם אנחנו פונים לבורא או שאנחנו מנסים לבצע הכול בכוחות שלנו. דווקא בנקודה זו אנחנו טועים ונתקעים בה למשך שנים רבות, איננו מסוגלים לשנות במקצת את הכיוון ולהבין שאין כלום חוץ מפניה, דרישה, בקשה!

על מנת להגיע לבקשה זו עלינו להשתדל בלבד. אם אנחנו ננסה בעצמנו לבנות מערכת גלובלית נכונה שמבוססת על אהבה ואחווה, זו תהיה דרך ארוכה שתביא אותנו להבנה שאנחנו מתרחקים מהמטרה. נגלה שאיננו אמיתיים, שאנחנו שונאים זה את זה ואיננו מתקרבים לאחדות.

חכמת הקבלה צריכה להביא אותנו למסקנה מאד מדויקת: אל תנסה להתחבר עם האחרים, אתה אגואיסט וכך גם הם. רק האור העליון מסוגל לבצע זאת, הוא יבוא ויחבר ביניכם, הוא בלבד! לכן, אל תחפשו קשר ביניכם, כי נאמר "איש ואישה זכו, שכינה ביניהם", כלומר אתה, החבר והבורא ביניכם, "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו". כל היחס שלנו זה כלפי זה ללא הכוח שמקשר בינינו, הוא יחס שקרי. כשאנחנו מתחבקים, איננו רוצים בכך או עושים כך ברמת העולם הזה בלבד. האם אנחנו דורשים אהבה, חיבור, אחדות הדדית? רק ברמת העולם הזה. מי מאיתנו מסוגל להיות ערב לשני או לעצמו? מאיפה יש לנו הכוח? אנחנו יכולים להשתוקק לחיבור בינינו אך ורק דרך העליון שממלא את כל החלל בינינו. אם אנחנו נדרוש ממנו שימלא את החלל, שיקשור בינינו ושישרה בינינו באופן קבוע – זה יקרה ובקלות.

חכמת הקבלה נועדה להביא אותנו ליחס נכון, ואילו אנחנו בטבע האגואיסטי שלנו תמיד בורחים מזה. בואו לא נשכח ש"אין עוד מלבדו"! הבורא מבצע פעולה, אך כדי שזה יקרה עלינו להקדים את פעולתו על ידי הרצון שלנו. זה נקרא "לכרות ברית", אנחנו חותמים על ההסכם עם הבורא, אנחנו דורשים והוא מבצע. כמו שילדים קטנים מושכים אחריהם את המבוגרים, כך גם אנחנו מושכים את הכוח העליון שהוא יתקן את הטבע שהוא ברא ואז נהיה שווים לבורא.

איננו יכולים להשיג ערבות או אפילו לרצות אותה באמת. ברגע שאנחנו מתחילים לדבר על האיחוד, עלינו לזכור את התנאי "ישראל, אורייתא והקב"ה – חד הוא". אתה, הזולת והבורא ביניכם, רק שלושתכם יחד יכולים להשיג שלום ושלמות אמיתיים. דווקא ההשתוקקות לחיבור בתוך הקבוצה, תביא אותנו להכרה שעלינו לפנות לעזרה לבורא!

מתוך שיעור מס' 8 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 11.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest