דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו אחראים לעולם כולו!

אנחנו אחראים לעולם כולו!

מיכאל לייטמן

שאלה: מה מסמל באופן מעשי הביטוי: "להעריך את החלק הפנימי שלי יותר מהחיצוני", שעל נחיצותו כותב בעל הסולם ב"הקדמה לספר הזוהר"?

תשובתי: להעריך את החלק הפנימי שלי, משמע לכבד את השליחות שלי, המחויבות להשיג השפעה הדדית ולהתחבר יחד "כאיש אחד בלב אחד", באהבת אחים, בכדי לגלות את הבורא, את כוח ההשפעה והאהבה הכללי השורה בטבע.

זה חייב להיות הדבר החשוב ביותר עבור האדם. ישנו כוח עליון של השפעה, הוא ממלא את הכול, אבל איננו מרגישים אותו, בגלל שאנחנו מבטלים את התגלותו על ידי האגואיזם שלנו. הכוונה הנכונה שלנו צריכה להיות, שהכוח יתגלה בנו בכל עוצמתו.

אני עושה חישוב פשוט: זהו הדבר היחיד שחשוב לי בחיים האלה, לשם כך נולדתי ולשם כך אני חי, עליי להשיג זאת, כל עוד אני חי בעולם הזה. ובעבודה הזאת תלויה כל האנושות, הרי כולנו מחוברים ברשת אחת.

בעל הסולם כותב, ש"איש אחד מעם ישראל", כלומר אלו שיש להם נקודה שבלב (ישר-אל, הכוונה השתוקקות לבורא), הם אלה שקובעים על ידי הכיוון שלהם, את מצבו וכיוונו של כל העולם. אדם כזה אינו יכול לומר: "איני רוצה עכשיו דבר, אני בירידה, תעזבו אותי עם העבודה הרוחנית שלכם, אני הולך לנוח!". היכן האחריות שלך וההבנה שמאחוריך עומדים מיליונים ומיליארדים התלויים בך? אתה עכשיו קובע את גורלם, באיזה אופן הם יתקדמו לתיקון, על ידי מכות או על ידי הכרה, בטוב.

אין לך ברירה, כך בנויה הרשת העולמית, וזה המקום שהוקצה לך בתוכה. לכן אתה כל הזמן צריך להימצא ביראה וחרדה גדולים, ולזכור שאתה קובע מה יהיה על העולם כולו. אחר כך אתה תגלה, שכל בני האדם הם הילדים שלך, הדבר הקרוב אליך ביותר! אך כבר עכשיו, באמונה למעלה מהדעת, עליך לחשוב באופן הזה. כל מה שאתה עושה, אינך עושה עם עצמך אלא עם העולם!

חשיבותה של הרוחניות עבורך, קובעת חד משמעית את גורל האנושות כולה. מה שחשוב עבורך יהיה חשוב עבור כל השאר. כך בנויה כל המערכת הזאת, שבה כולנו מחוברים בקשרים נוקשים. לאלו אשר אין להם נקודה שבלב, אין באפשרותם לשנות דבר, רק אצלך הנקרא "ישר-אל" או "ראש-לי".

מתוך שיעור על ה"הקדמה לספר הזוהר", 20.04.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
התרופה כבר החלה לפעול
לפני הגילוי האחרון
כל העולם יוצא מהגלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest