דף הבית / חינוך, ילדים / אנושות חדשה ב-15 שנה סך הכול

אנושות חדשה ב-15 שנה סך הכול

laitman_2009-07-24_0529_w-70.jpg

אם העולם היה דואג היום לחינוך הדור שגדל, אז בעוד 15, 20, שנה היינו חיים בין אנשים אחרים, באנושות אחרת. לא היינו צריכים לחשוב על מה לעשות עם המבוגרים. מגיל 3, 4, היינו מלמדים באופן שיטתי את הילד לתפיסה חדשה לגמרי, תפיסה המכוונת להשפעה.

עד לחורבן בית המקדש כל עָם ישראל חונך בצורה כזאת וחי באופן כזה. נאמר שמדן ועד באר שבע לא היה ילד קטן שלא ידע דיני טומאה "על מנת לקבל" וטהרה "על מנת להשפיע". אז פעלה השיטה שהתקבלה עוד מאברהם בזמן היציאה מבבל. גם אנחנו נצטרך לעשות את זה עם הזמן, אך ההזדמנות כבר קיימת עכשיו. בסיכומו של דבר, אנחנו נלמד את הילדים כיצד להסתדר זה עם זה, כיצד ליצור קשר, כיצד להתיידד ולהתחבר, לפעול בהדדיות, לאהוב.

בתנאים הקיימים היום זה מאוד קשה, כי הילדים נמצאים במערכת חינוך מודרנית עם כל הבעיות שלה. ובכל זאת אנחנו משתדלים להסביר להם, שאהבת הזולת כמו את עצמך מהווה את החוק המקיף והכללי של הטבע. לא ניתן לברוח מזה. כמה שלא תתנגד, כמה שלא תפעל נגד, בסיכומו של דבר רק תגרום נזק לעצמך. ההיסטוריה מביאה לנו דוגמאות על האימפריות הגדולות שנפלו ועָמים שכבשו וניצחו, שנכנסו לצרות ונעלמו לאחר ניצחונותיהם.

לאגואיזם שאינו רואה דבר פרט לעצמו נדמה, שהתחרותיות המביאה הצלחה נושׂאת לו תועלת, שלל, שליטה: "תראו איזה גיבור אני!". אך נסתכל בפרספקטיבה נכונה, מתברר שזה לא עובד. אנחנו לפי הטבע מחוברים הדדית, ונחוצה לנו הדדיות. לכן אנחנו מוסיפים ללימודים המקצועיים המודרניים את עיקרון אהבת הזולת, כמו את עצמנו. לשם כך אנחנו משתמשים בכל מיני סוגי הגשה: משׂחקים, שירים, שׂיחות, דיונים, ויכוחים – כל מה שדרוש כדי להביא את הילדים לתפיסת המציאות החדשה.

אנחנו נמצאים בתחילת הדרך. נקווה שהשנה אנחנו נצליח לארגן רשת חינוכית בינלאומית שתקיף את כל הקבוצות שלנו בעולם. אנחנו נוציא סרטים, ספרים ועלוני הסברה, נעבוד עם פסיכולוגים ומומחים ותוך כמה שנים נראה איזו תועלת זה יביא לילדים שלנו. היום פשוט חיוני לפתח ולהרחיב חינוך בריא, כדי שהילדים לא יגדלו לפי חוק הזאבים ולא יהפכו לשׂונאי אדם, כפי שזה קורה עכשיו. כשהם מתבגרים, הילדים ישׂיגו הצלחה בכל שטחי פעולה: גם בידע כללי, גם בהכנה מקצועית, גם בהתנהגות וגם ביחס כלפי החברה והעולם. מאחר ובפנימיותם הם יהיו תואמים לבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 05.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הקלף המנצח שלנו
בית ספר לתועלת העולם
להביא את העולם לתיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest