דף הבית / אקטואליה / ארה"ב בקרוב חילופי נשיאים

ארה"ב בקרוב חילופי נשיאים

שאלה: בפתחו של חג החנוכה ברק אובמה ביצע "תעלול נבזי" כלפי ישראל, בכך שאפשר לאו"ם לאשר החלטה נגד הישובים הישראליים בשטחי יהודה ושומרון. האם היה לראש הממשלה שלנו סיכוי להתגבר על המצב הזה? ומה יקרה כעת כאשר בארה"ב תשלוט ממשלה חדשה במקום זו של הנשיא אובמה, שזרע תוהו ובוהו בעולם?

תשובתי: צריך להמתין מעט. בעוד חצי שנה, לאחר שאובמה יעזוב את משרתו, יסכמו את התוצאות של תקופת "מלכותו" בת שמונה השנים ואז אפשר יהיה להגיע למסקנות מדויקות.

שאלה: האם הממשלה שלנו יכולה להתגבר על המצב הנוכחי? היו שמועות, שלפני הישיבה של מועצת הביטחון של האו"ם, ראש הממשלה נתניהו הסתכסך עם הנשיא אובמה.

תשובתי: זה לגמרי לא שייך. ברק חוסיין אובמה, הוא תומך גדול ואדוק מאוד של האסלאם. המשימה שלו היא הפצתו של האסלאם בעולם. לכן הוא עשה הכול, כדי שבזמן כהונתו כנשיא יכנסו לארה"ב מיליוני מוסלמים. יתרה מזאת, הוא זרע תוהו ובוהו במקום שבו על רקע התוהו ובוהו הזה יכלו לעלות לשלטון מוסלמים ולהרוס הכול.

שאלה: מה אתה יכול לומר על השלטון החדש?

תשובתי: אינני יודע מה הנשיא טראמפ יעשה, אבל אני חושב, שכאיש עסקים ובעל בית, הוא יוכל להשליט סדר. מצד שני, עליו להבין שהיום העולם אינו מושתת על אגו וכסף.

שאלה: אם הקפיטליזם כמערכת, מיצה את עצמו, אז איך טראמפ יעשה סדר אם הוא עצמו קפיטליסט?

תשובתי: אובמה הכפיל את החוב המדיני של ארה"ב. בזמן כהונתו גדלה מאוד כמות המובטלים, תוכנית ההבראה שלו למעשה נתקעה באמצע הדרך. ומה הוא עשה עם העולם? הרס מדינות בחגורה ממרוקו ועד פקיסטן. הרי מדינות קטנות תמיד נמצאות בשליטתן של המדינות הגדולות. טראמפ, יכול לפחות, מבחינה אידאולוגית לפעול בדרך אחרת.

מתוך וובינר "סיכומי שנה", 26.12.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest