דף הבית / חינוך, ילדים / אמצעי יעיל לקידום

אמצעי יעיל לקידום

שאלה: אם אדם רגיל, ששייך ל- 99% מהאוכלוסייה, נתקל באיזה שהן פעולות שליליות על עצמו, מה צריכה להיות המחשבה הראשונה שלו? במה הוא צריך להיזכר באותו הרגע?

תשובתי: רק על כך שאני קיבלתי את זה מהטבע, מהמקור היחיד שברא הכול, מניע הכול ומקדם אותי למטרה. ולכן כל פעולה נועדה רק כדי שאני אכוון את עצמי לאותה המטרה. איך אני יכול לכוון את עצמי יותר אליה, מתוך אותה הפעולה וההשפעה שמקבל עכשיו?

בראש ובראשונה, אני צריך לקשור את עצמי עם המטרה. ואחר כך לראות על מה אני מקבל את הפעולה, נגד מה? ככלל, הפעולות האלה מכוונות לאגו שלי, מפני שאין בי שום דבר אחר, אבל על אילו תכונות, צדדים, התגלויות שלו בדיוק?

בדרך כלל, הפעולה השלילית ביותר על האגו זה פגיעה בגאווה שלי, פגיעה ב"אני" שלי, כלומר אני חושש מזה שאני יכול להיות מבויש מול האחרים, אני פוחד מבושה. זו תבוסה בגאווה, תבוסה ב"אני" שלי, שזה הדבר החשוב ביותר לאדם. הוא מוכן למות, אבל רק לא להרגיש, לא לעבור דרך ההרגשה הזאת. היא מבטלת את האדם שבי, ממש מחסלת את ה"אני" שלי ולא נשאר לי שום דבר, חוץ מהגוף הבהמי. ואני לא מסכים להיות סתם "בהמה", אני לא מסוגל לרדת לרמה הזאת ולכן האדם מוכן להכול.

הרגשת התבוסה הזאת ב"אני" שלי, איום הבושה, זו ההתעוררות החזקה ביותר שאנחנו יכולים לקבל מהטבע כדי להתקדם למטרה. מתוך חכמת הקבלה אנחנו לומדים שמהרגש הראשוני הזה שנברא, של הבושה, נוצרה למעשה כל הבריאה, כל מערכת העולמות, ולכן עבורנו זה הכי יעיל.

אם האדם מרגיש את עצמו בצורה נכונה וכל הזמן מעורר בתוכו את הבירור של ה"אני" שלו, הרגשת הבושה והרגשת ההתעלות מעליה, אז לא קשה לו לבצע כל מיני תמרונים על האגו שלו.

מתוך שיחה מס' 36 על החינוך האינטגרלי, 30.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרגשת הבושה יקרת ערך
סאגה על האגרטל השבור
אל תמהר להאשים אחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest