דף הבית / אקטואליה / אמצעים לבידוד המוני

אמצעים לבידוד המוני

הערה: המחקרים האחרונים מצביעים על כך שטוויטר, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, לא מייצגים כל כך קשר בין אנשים, שהם כמו חממה לכל מיני תופעות רעות. אומרים שהם אפילו מגדלים מחבלים.

תשובתי: כלי התקשורת הם אמצעים לפירוד המוני וריחוק בין בני אדם. לא קיים בעולם שום דבר יותר מפריד ומזיק לכולם מאשר כלי התקשורת, במיוחד כאשר מכנים אותם אמצעי תקשורת. איזו תקשורת? את מי עם מי הם מקשרים?! בכלי התקשורת עובדים אלה שיודעים לפטפט בצורה יפה ולהפציר, או להיפך, לשסות אנשים זה נגד זה ובצורה כזאת להעלות את הרייטינג. פרט לרייטינג שום דבר לא מעניין אותם!

שאלה: כיצד אתה רואה כלי תקשורת וקשר שעובדים לכיוון חיובי טוב ומועיל לחיים?

תשובתי: רק לא כאלה כפי שהם היום! בשום דבר, לחלוטין! אפילו בכלי תקשורת מדעיים, השייכים לאוניברסיטאות, למכוני מחקר, יושבים מעין מקצוענים-עסקנים. ועל אחת כמה וכמה בכלי תקשורת מודפסים או לא, הכול נמכר ונקנה, אין שום אידיאולוגיה. הכול מכוון רק כדי להזיק לאדם.

הערה: בכל זאת, ככלל כלי התקשורת נוצרים מתוך דרישה של אנשים?

תשובתי: לא. כלי התקשורת יוצרים דרישות מהחברה ולא החברה דורשת מהם. למרבה הצער הם מחנכים את החברה בכזאת צורה שבמהלך כמה דורות ברציפות מתרחשת נסיגה, וכבר אי אפשר להמשיך הלאה!

שאלה: כלומר אתה סבור שהחברה לא דורשת משהו "צהוב" כמו שמועות, רכילות וכדומה?

תשובתי: במה שאתה "מנפח" אנשים, לְמה שאתה מרגיל אותם, את זה החברה דורשת. הכול תלוי במה שנמצא באינטרנט. ועם כזאת מתירנות, איזה עתיד מחכה לילדים ולנכדים שלנו?! אני מסתכל על העיסוקים שלהם, חבל ועצוב לי על מה שקורה איתם! ואין מה לעשות, הם נמצאים בכזאת חברה שאין מה לצפות מהם למשהו טוב.

שאלה: אתה מטיל על כלי התקשורת אחריות גדולה יותר מאשר על הממשלות שעומדות בראשן?

תשובתי: כן, מפני שמתרחש קשר מעניין מאוד בין כלי התקשורת והממשלה. הממשלה מממנת כל מיני כלי תקשורת, שכל אחד מהם שמקבל ממישהו כסף עושה תעמולה לנקודת המבט שלו. כתוצאה מכך, נוצרים לנו כמה כיוונים עיקריים: ימין, שמאל, צהוב, צבעוני וכדומה. וכל זה רק כדי להרוויח יותר. לכן למרבה הצער, העיתונאים בימינו הם האנשים המושחתים ביותר. כלי התקשורת צריכים להיות מנותקים לחלוטין מכל מטרות אחרות פרט לפיתוח החברה. כדי שהעיתונאים ייהפכו להיות בלתי תלויים, צריך לחנך אותם. עליהם להיות תלויים בחוק הטבע, ועצמאיים מהממשלה והעסקים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.11.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest