דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אמונה מעל הדעת זה השפעה

אמונה מעל הדעת זה השפעה

thumbs_obyasniaya_100_wp1.gif

שאלתו של דוד: אם אתה אומר שבקבלה אין אמונה אלא רק ידיעה, אז למה אתה מתכוון כשאתה אומר "אמונה למעלה מהדעת"? 

תשובה: "אמונה מעל הדעת" זה אומר "השפעה מעל הקבלה", וזאת מפני שהטבע שלנו זה "רצון לקבל" וברצון הזה אנו מנוגדים לבורא. לעשות את הטבע האגואיסטי שלנו דומה לבורא, אפשר רק אם נוסיף לו כוונה "להשפיע", אשר תהיה "מעל הדעת", זאת אומרת היא תגדיר את מהות הפעולות שלנו "לקבל". "עץ הדעת טוב ורע", הכרת כל ה-613 רצונות שלנו והתיקון שלהם, כדי להשתמש ברצונות "לקבל" על מנת להשפיע.

חכמת הקבלה היא מדע ואינה מתעסקת באמונות, אלא רק בתופעות שמכירים בהן לפי העקרון "אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות". הבורא ברא על ידי האור רצון שהוא בכוונה "למען עצמו". וכל מה שקורה זה תהליך התיקון מהכוונה "למען עצמו" לכוונה "למען אחרים". במידת התיקון, האור ממלא את הרצון. גמר התיקון זה כאשר הרצון במלואו דומה לאור. אז איפה יש כאן מקום לאמונה הארצית?

שאלה: איך זה אפשרי להיות כל רגע עם הבורא, מה זה אומר "במעשה"?

תשובה: להיות בתכונת ההשפעה ולא בתכונת הקבלה.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/vKwmb

3 comments

  1. זהר כי תצא/ רעיא מהימנא/ מאמר לית פקודא דלא אתכלילן בה ע"ס

     נז) לית פקודא דלא  וכו': אין מצוה שלא נכללו שם עשר ספירות. בתיבה כתוב, תחתיים שניים ושלישים תעשיה, לכלול בה כהנים לוים ישראלים, שהם חג"ת. והתיבה בכללה, שהיא השכינה, עמהם. תורת ה', שהיא השכינה, היא רביעית ההין, דהיינו רביעית לחג"ת, ד' אות רביעית בשם הויה. ומשולשת שמקבלת שלש אותיות יה"ו, להשלים אותה לשם בן ד', הויה. ועשר מדרגות הנכללות בה, דהיינו שמקבלת אותן בשביל ישראל, שהם יו"ד ה"א וא"ו ה"א, עשר אותיות, שיתקיים על ידיהם בישראל ואתם הדבקים בה' אלקיכם וגו' בנים אתם לה' אלקיכם. כי שם הזה, הויה במילוי אלפין הנ"ל, ממשלתו על צלם האדם, ועל כל אבר ואבר שלו.

    לשאלתו של גלעד בשיעור בוקר, תע"ס

  2. אני ממש לא מצליחה להבין את זה, ואשמח לקבל הסבר נוסף. אתה אומר "אמונה מעל הדעת" זה אומר "השפעה מעל הקבלה", וגם  שלעשות את הטבע האגואיסטי שלנו דומה לבורא, אפשר רק אם נוסיף לו כוונה "להשפיע", אשר תהיה "מעל הדעת".

    אבל מצד שני אין לנו בעולם שלנו שום דוגמא מוחשית של השפעה, ולכן הלימוד שלנו בשלב ההכנה אינו יכול להסתמך על העקרון "אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות" אלא על אמונה בלבד.

    תודה.

  3. רינת, קבוצה וירטואלית

    מאיך שאני מפרשת את "אמונה מעל הדעת",

    זה: התעלות מעל האגו לטובת השגת מטרת הבריאה.

    וזה אומר, שגם אם אני לא סובלת אנשים מסויימים בקבוצה,

    בכדי להגיע למטרה : עליי להתעלות מעל האגו שלי

    לטובת הקבוצה, ולראות את כולם  – מבחינת רצונותיהם לבורא

    (ולא מבחינת האופי והאגו שלהם) – כגדולים ממני ברצונות אלו.

    זו עבודה לגמרי לא קלה…

    אך זה מה שמקדם – התבטלות בפני רצונות הזולת בקבוצה לבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest