דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אמונה בחכמת הקבלה

אמונה בחכמת הקבלה

שאלה  מה – Facebook: מה זאת אמונה?

תשובתי: אמונה, זו תכונה מיוחדת מאוד שאותה רוכש מקובל, ורק מקובל! הוא משיג אותה כתוצאה מלימוד בתנאים מסוימים: בקבוצה, שבה כל אחד עוסק בביטול עצמו ביחס אליה. באופן זה האדם מזמין על עצמו השפעה של כוח מיוחד של הטבע, שנקרא "אור מקיף", המאור המחזיר למוטב, שהופך אותו להיות דומה לבורא.

לכן נאמר: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין (תורה, זה אור), כי המאור שבה מחזירו למוטב " (לבורא), זה כל ייעודה של התורה.

רצוי שהקבוצה תהיה מורכבת מעשרה חברים שעובדים ביניהם בתנאים מסוימים, כשהם מתבטלים באופן הדדי ומושכים על עצמם אור עליון. כאשר אנחנו משתדלים ליישם זאת, אנחנו מתחילים להרגיש בתוכנו שינוי, ברצונות ובשׂכל, כלומר בלב ובראש, דבר המאפשר לנו לשנות את מערכת התפיסה וההרגשה שלנו, גילוי של הטבע, של העולם הסובב. זהו תפקידה של חכמת הקבלה.

בחכמת הקבלה אנו מכנים בשם אמונה את תכונת ההשפעה שאותה אנו רוכשים בקבוצה תחת השפעת האור העליון. כלומר, אמונה אינה מסמלת עצימת עיניים ואמונה עיוורת. להיפך, אמונה זה פקיחת עיניים וראייה! זה הפוך לגמרי לְמה שנהוג לחשוב.

שאלה: מה אתה עונה כאשר שואלים אותך: "אתה מאמין או לא"?

תשובתי: כאשר אדם שאינו מקובל, אומר לי שהוא אדם מאמין, אני שותק. כאשר הוא שואל אותי, אני גם כן שותק. אבל אם הוא כבר מתעקש, אני עונה שאני לא אדם מאמין, מפני שבחכמת הקבלה יש הבנה אחרת של המושג אמונה. וכך גם כל יתר המונחים הקבליים, הייתי אומר, הפוכים למונחים יומיומיים או דתיים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.8.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest