אם אתה גיבור…

laitman_2010-02-02_3930-70.jpg

שאלה: בזמן האחרון אני מרגיש את עצמי מאוד עייף ונרדם בשיעור. האם זה אומר שהרצון שלי למטרה לא מספיק חזק?

תשובתי: קודם כל, אנחנו צריכים לקבל כל מצב כמצב שהגיע מלמעלה, מהבורא, כי הרי "אין עוד מלבדו". אם אני מתייחס לכל מצב כאל מצב בונה, הנובע מהבורא והמקדם אותי אל המטרה, זהו כבר מצב מועיל שבאמת בונה אותי. כאן הכול תלוי לא מהמצב עצמו, אלא מהיחס שלי אליו, ממי הוא בא.

לא משנה באיזה מצב אני נמצא, במצב טוב, רע, באמצע, בכלל ללא תנועה, אפילו אם אני נשאר בו כמה חודשים, אך אם אני כל הזמן מתייחס אליו כאל המצב הנכון לבירור, לתיקון ולהתקדמות, אז כל המתרחש אינו מדאיג אותי. אני כל הזמן מעלה מ"ן, נמצא בכוונה, ומלמעלה מקבל בתשובה, מ"ד, את המצב שהגיע אליי. הכוונה באה ממני והמצב בא מהעליון.

לכן אנחנו צריכים להסתכל על כל מה שמגיע אלינו מהעליון כעל ברכה. מה שבא, בא, כי הרי זה ללא ספק מגיע מהטוב והמיטיב, ואין עוד מלבדו. ואני צריך להתייחס לכל מצב כאל הכרחי בדרך.

אם אני כל הזמן משתנה ושוקע יותר ויותר בלימודים, בקבוצה, בכוונה, אז לא מדאיג אותי מה אני מקבל ממנו. להיפך, יכול להיות שכל פעם אני אקבל ממנו יחס נוקשה (של גבורות), אך אני מבין שדווקא יחס כזה מקדם אותי. כי הרי באופן כזה מתייחסים לאדם רציני, בכך שדורשים ממנו התקדמות. בעוד שכלפי תינוק מתייחסים בעדינות, לא דורשים ממנו שום דבר. הכול תלוי האם אתה גיבור…

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 15.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כל הניסיונות הם לתועלת
מה זאת תפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest