דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם אנחנו סוף סוף רוצים להיוולד

אם אנחנו סוף סוף רוצים להיוולד

קיימת תוכנית ברורה, שאותה אנחנו צריכים לממש צעד אחר צעד. ואילו אנחנו לא ממש ממהרים לעשות את זה, כי זה קשה ולא נעים. הרבה יותר נעים לחשוב, שאנחנו כביכול מתקדמים ושהכול בסדר. אנחנו קצת סובלים, שלא מתקדמים מספיק מהר ושמקבלים מעט מילוי, אבל עדיין אי אפשר לקרוא לזה מצב של לידה רוחנית.

צריכים להבין, שאם אנחנו סוף סוף רוצים להיוולד, אז חייבים לתת לעצמנו דין וחשבון, שהמצב של הקבוצה העולמית ושל כל אחד מאיתנו הוא מאוד מתוח, קשה ומסוכן.

את אותו הדבר אפשר גם לומר על עם ישראל בארץ ישראל, כפי שמזהיר בעל הסולם. הוא קורא לעם להתחבר כדי להימנע מייסורים, וזה באמת עוזר לעבור ביתר קלות מצבים מסובכים וקשים. זה כמו לידה שמתרחשת בבית חולים מודרני בהשוואה ללידה מלפני 100-500 שנה, כאשר היו המון לידות שהסתיימו במוות גם של העובר וגם של האֵם. אז, הלידה הייתה ניסיון מאוד מסוכן, אף על פי שהאנשים היו אחרים, הרבה יותר קרובים לטבע, ולא היו שיבושים כל כך גדולים כמו היום.

וכמה שאנחנו נמתיק לעם את המעבר הזה, כמה שנעבוד איתו, הוא בכל זאת יצטרך לעבור דרך המצבים הקשים כדי להתקרב ללידה הרוחנית שלו. הוא יצטרך לעבור דרך לחצים גדולים. בעזרת אחמדינג'אד, אובמה ושונאים אחרים, שנקראים בכללות "פרעה", אנחנו נתקדם.

אבל הקבוצה שלנו צריכה להיות כמו "משה" כלפי העם, על ידי זה שמסבירים מה קורה, למה ומה צריך לעשות בקשר לכך. צריך להסביר לאנשים, שהמכות לא עוברות על תכונת "ישראל" שבנו, אלא על ה"פרעה" שמסתתר בנו. המכות יורדות על מצרים שקיים בנו, על "פרעה". ואילו "ישראל" שבנו ממשיך לחיות בצורה טובה מאוד בארץ גושן ולא חסר לו כלום.

העיקר להבין, שאנחנו נצטרך לעבור דרך הנקודה המאוד לוחצת, המסוכנת ומאוד לא נעימה בזמן הלידה. ודרכה יצטרכו לעבור גם עם ישראל וגם העולם כולו. כולם יצטרכו לראות את עצמם במצב מאוד מאיים, ממש בין חיים ומוות. וללא זה אי אפשר להיוולד! ללא לחץ כזה האדם לא מסוגל להתנתק מהאגו שלו ולהיוולד מעולם אחד לעולם אחר.

כולם יצטרכו לעבור עכשיו את הנקודה הקריטית הזאת, כולם מתקרבים אליה. אנחנו כאילו מתקדמים בצינור, שהופך ונהייה יותר ויותר צר ובסוף הופך לנקודה. ודרך הנקודה הזאת אתה צריך לעבור, ושהאגו שלך יישאר כאן, בצד הזה. ובאותה המידה שבה אתה יכול להתחבר עם האחרים, שאתה מוכן כביכול ללכת לזה, אתה חודר עם הניצוץ שלך דרך החור הקטנטן הזה לעולם הרוחני.

למצב הגרוע הזה אנחנו צריכים להתייחס כמו למצב היפה והרצוי ביותר. וכאן חשובה מאוד השפעת הסביבה, שתעזור להסביר לכל אחד מאיתנו ולכל העולם, ש"אין עוד מלבדו" ושכל ההשגחה מגיעה ממקור אחד.

לכן אנחנו צריכים לראות, איך אותם שונאי ישראל, כמו אחמדינג'אד ואובמה, למעשה עוזרים לנו. כמו שכתוב ש"פרעה קירב את בני ישראל לאבינו שבשמיים". אבל זה רק בתנאי שאנחנו נמצאים בחזקת בני ישראל ולא המצרים. ואז אנחנו מתחילים להבין את התהליך ולעבוד עימו בצורה פעילה, בכך שרואים שלפנינו נמצאים כל האמצעים לעבודה.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 19.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צוללים עם הראש כלפי מטה לעולם הרוחני
אל תפחד להתהפך עם הראש למטה
כל הדרכים חזרה חסומות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest