דף הבית / אקטואליה / אם אנחנו לא נבין

אם אנחנו לא נבין

שאלה: בשורה של מדינות בארה"ב, תחת לחץ של הלובי הפרו-ישראלי, התקבלו חוקים האוסרים על שלטונות אותן המדינות לחתום על חוזים עם אלה שתומכים בחרם על ישראל. הלובי הפרו-ישראלי משתדל להיאבק בצורה כזאת בארגונים הפועלים נגד ישראל. האם אתה סבור, שלמאבק הזה יש משמעות?

תשובתי: לא. לא ניתן לעשות דבר בכוח או על ידי הטלת איסורים. להיפך, בכך נחריף את המצב עוד יותר, נעצבן וכדומה. האגו גדל בתוכנו בכל יום, בכל שנייה. אם אנחנו לא מתקנים אותו, אם אנחנו לא מעצבים אותו נכון, לא מפרמטים אותו בצורה נכונה, אז אנחנו הופכים להיות גרועים יותר ויותר. האגואיזם המתפתח מצביע על כך שאנחנו לא עושים זאת, והאחריות מוטלת דווקא על היהודים, על ישראל.

הערה: קשה מאוד לקבל את העובדה שאנחנו "אשמים". האדם לא יכול לקבל את היותו אשם, וליהודי זה כנראה קשה על אחת כמה וכמה.

התייחסותי: אבל מה אפשר לעשות אם זה חוק הטבע? למה עליי להאמין לעצמי ולא להאמין לכמה מיליארדי בני אדם שאומרים שאני אשם? למעשה כולם מצביעים עלינו!

שאלה: עליי להאמין להם?

תשובתי: אל תאמין. השאלה איפה האמת, מי יכול לומר? לכן אנחנו פונים לחכמת הקבלה, למקורות הלימוד הקדומים שלנו, שם כל זה נאמר. גם בספר הזוהר, גם בתורה וגם בכל מקור אחר מדובר על כך שעם ישראל צריך להביא לאומות העולם שינוי, שיטת תיקון, להראות להם כיצד להיתקן, להעביר להם את הכוח שמתקן, ללמד. ואם לא, אז ודאי שאומות העולם, כמו שקרה גם במצרים העתיקה, יבואו בטענה כלפי עם ישראל. לכן אין מה לעשות. כל הטבע, כל ההיסטוריה מכוונים כך, כדי להסביר לנו שאנחנו אשמים בכל.

שאלה: האם אתה סבור שתצליח לסובב את החשיבה של בני האדם?

תשובתי: זמן רב הם ישמעו, יתרעמו, אבל כשיגיע הזמן, כאשר הם ירגישו שהם נתונים תחת איום אמיתי, אז בהחלט יתכן שדקה לפני שיובילו אותם שוב להשמדה, הם יתעשתו ויצליחו לעשות את התיקון הנכון.

שאלה: האם אתה סבור, שהדקה הזאת תסובב את כל גלגל ההיסטוריה?

תשובתי: בוודאי. אין לי זכות לשתוק. אין לי זכות! אני חייב לדבר על זה, לצעוק, להתחנן, לעשות הכול.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest