דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "אם אין אני לי, מי לי"

"אם אין אני לי, מי לי"

שאלה: מהי המשמעות הקבלית של העיקרון: "אם אין אני לי, מי לי"?

תשובתי: האדם הוא אגואיסט, בתוכו עובד רק אגו שדוחף אותו לעשות הכול רק למען עצמו. בשלב מאוחר יותר, האגו מוביל את האדם לכך שיעשה הכול רק למען הזולת, זאת מתוך הבנה שהשימוש הטוב ביותר באגו הוא בהשפעה לאחרים.

יוצא מכך שבכל מקרה אדם פועל על פי העיקרון, אם לא אני, אז מי? כי רק דרך האגו שלו הוא יכול להיות קשור עם הזולת, להשפיע להם, לעבוד למענם, שום דבר חדש לא מופיע בהמשך, אלא רק שיטת השימוש באגו משתנה.

העבודה למען הזולת לא ממומשת למען מישהו ספציפי אלא למען המערכת הכללית. האדם מבין שהמערכת כוללת אותו, שהוא משתתף בה, ולכן ההווה והעתיד שלו תלויים במידה שבה הוא משקיע עצמו במערכת.

במערכת הכללית הכול מתרחש באופן שונה. בעולמנו אנו "נלחמים" להגיע למצב שבו נחייה ביחד ונחלוק הכול בכלי משותף, ובו-זמנית כל אדם חושב איך לגזול מהכלי הזה ולא חשוב לו מה יקרה כתוצאה מכך.

מתוך לימוד חכמת הקבלה אנו מגלים את מערכת הטבע ומבינים שאנו קיימים בתוכה בקשר הדדי, אינטגרלי מלא. כאשר אדם נותן למען המערכת הכללית המשותפת, הוא בעצם משפיע ונותן לעצמו בצורה הטובה ביותר, בצורה נצחית ומושלמת. כאשר אדם חושב שהוא לוקח משהו לעצמו, הוא פועל בניגוד למערכת ומגלה שבכך הוא מזיק לעצמו. יוצא מכך שהאגו פועל גם בכיוון רע וגם בכיוון טוב.

הכיוון ה"בריא" ביותר הוא "אם אין אני לי, מי לי", מפני שהאדם יודע שעליו לפעול במשהו כדי להרוויח, רק תלוי איך הוא משתמש באגו. חכמת הקבלה מלמדת כיצד לקבל בצורה נכונה את כל הטוב, הבהיר, הנצחי והמושלם שיש בעולם.

שאלה: כיצד לשלב את העיקרון "אם אין אני לי, מי לי?" עם "אין עוד מלבדו", האם צריך לפעול לסירוגין או במקביל?

תשובתי: יש לפעול בעקרונות הללו בו-זמנית. מפני שזו מערכת אחת שבה הבורא מופעל על פי בקשת האדם, והאדם מופעל על ידי הבורא. יוצא מכך שאנו "שותפים" אבל משני הצדדים  של הבריאה, אנו למטה והבורא למעלה ובינינו קיימת מערכת קשר שנקראת "עולמות".

מתוך שיעור וירטואלי, 3.12.2017

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest