אל תתפלא, פרופסור

laitman_2010-12-20_1367_w-70.jpg

שאלה: במה נבדלת הרגשת הרע מהכרת הרע?

תשובתי: כשאני מרגיש את הרע, אז פשוט רע לי. בכך שאני מכיר את הרע, אני מבין מה מתרחש איתי ומדוע. מה צריך לעשות עם זה ואיזו תועלת יביא לי תיקון. כל זה יחד מהווה את הכרת הרע. אך זה עדיין לא היישׂום.

תחילה רע לי, אך אני סובל, ואחר כך מחוסר ברירה אני הולך לרופא. הנה, גם האנושות עכשיו נמצאת בשלב של צבירת הרע עד שתתחיל לגלות אותו, מחוסר מוצא אחר. ואז בני האדם סוף כל סוף ישמעו, את מה שאנחנו אומרים.

לדוגמא, לא מזמן השתתפתי בישיבה עם שבעה פרופסורים מאוניברסיטת ציריך. עבורם זה התגלה כהפתעה גמורה. המשתתפים היו מדתות שונות: אימאם, סופיזם, בודהיזם, נצרות קתולית, יהדות, וכולם עוסקים בחקר התרבויות והדתות.

סיפרתי להם על ההיסטוריה של התפתחות האנושות וחכמת הקבלה מימי אברהם ועד ימינו. הסברתי להם על גדילת האגואיזם ותיארתי את המשבר הנוכחי כקרש קפיצה לפריצה למדרגה הבאה באמצעות האיחוד. כל מילה הייתה עבורם כהפתעה. למרות שמדובר באנשים חכמים, משׂכילים, מדענים מאוניברסיטה גדולה, שתחת חסותה עובדים שלושים מכוני חקר ומדע.

אז מה כבר אפשר להגיד על אנשים פשוטים. כמה זמן ייקח עד שהם ירגישו את הרע לכזאת מידה, שישמעו על הסיבה שלו? העניין כאן הוא לא בזה שאנחנו כאלה חכמים. לא, אנחנו לא חכמים, פשוט השליחות שלנו מנוגדת לטבע האנושי. בזה כל העניין. לכן, לפנינו נמצאת עבודה רבה. מצד אחד, אנחנו זקוקים לסבלנות, ומצד שני לנחישות. אנחנו נפעל בכל הכוחות ונשיג הצלחה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 24.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ילדים קטנים
המגע הראשון עם שיטת התיקון
חוזרים לבית הספר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest