דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / "אל תפרוש מן הציבור"

"אל תפרוש מן הציבור"

שאלה: אם בפנים איננו יכולים ללכת נגד הרצון שלנו, אילו פעולות אנחנו יכולים לבצע נגד הרצון? רק פעולות פיזיות?

תשובתי: גם הפעולות הפיזיות נלקחות בחשבון ונחשבות. הרי בינתיים איננו מסוגלים לבצע פעולות רוחניות כלשהן, ואנחנו יכולים לפעול רק באופן פיזי.

בינתיים האדם לומד, מפיץ את החומר, מתחבר עם החברים בקבוצה הפיזית, עובד יחד איתם, ופועל בצורה כזאת, על אף שעדיין אינו מסוגל לבצע פעולות פנימיות יותר. וזה מאוד עוזר.

הפעולות הפנימיות, אפילו האיכותיות והחזקות ביותר, בכל זאת אינן מחליפות את הפעולות הפיזיות, שאותן אנחנו מבצעים בעולם הגשמי ובכמות גדולה של אנשים.

אנחנו רואים עד כמה ההפצה בעולם הזה, ובמיוחד המגע עם האנשים שכבר יצאו למחאות ולהפגנות במדינות השונות, מקדמות את התלמידים בהבנה הפנימית שלהם.

האדם יוצא לחלק חומרים, הוא נמצא בין בני אדם שאינם יודעים שום דבר על המבנה הפנימי של הבריאה, וצועקים על כך שהם דורשים לחם ופנסיה ודברים גשמיים אחרים. ולאחר מכן הוא חוזר אל הספרים שלו ואל ההתפתחות הפנימית שלו, ופתאום הוא רואה שהוא מרגיש יותר, מבין יותר, מתקדם יותר.

כל זה מפני שקיבלתי מהם התרשמות, ספגתי את הרצונות שלהם. ועל אף שמדובר ברצונות גשמיים – זה לא חשוב. הם בכל זאת מקדמים אותי. אני הרי מתרשם מהרצון החיצוני הזה.

בתוכי הרצון הזה עולה לדרגה הגבוהה יותר, שבה אני נמצא. נאמר, "בתוך עמי אנוכי יושבת", כלומר, בתוך העם אני מגלה את השכינה, בגובה שבו אני מסוגל לגלות אותה.

וזה נוגע גם למקובל הגדול ביותר: אם הוא מגיע עם הרצונות שלו כדי להתכלל ברצונותיהם של בני האדם, אז דרך הרצונות שלהם הוא מקבל התרשמות בתוך הרצונות שלו, במדרגה שלו. על זה נאמר, "אל תפרוש מן הציבור".

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 17.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדילמה הספרדית
לבקש עבור החברים
להפיץ את הכוח הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest