דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תפנה לבורא את הגב

אל תפנה לבורא את הגב

שאלה: מה הבורא רוצה דרך ספר הזוהר?

תשובתי: הבורא לא רוצה שום דבר. הוא רוצה את מה שאתה רוצה. הוא כל הזמן נמצא בחוק של השפעה חלוטה. בך כל הזמן מתעוררות ה"רשימות" ומגלות לך עד כמה אתה הפוך מתכונת ההשפעה המוחלטת הזאת ששולטת בעולם.

ככל שיתגלו בך רשימות חזקות יותר, כך אתה תרגיש שאתה יותר מנוגד לחוק הזה, לכוח הזה, בכל הצורות האפשריות. מיום ליום העולם שלך ייראה לך יותר ויותר גרוע.

אתה רוצה להישאר בזה? – תישאר. אתה רוצה להתקדם מתוך הייסורים שלך? – תתקדם! אתה רוצה לעשות משהו עם עצמך? – תעשה. תשתמש בכוח הזה לטובה. איך? אם תשתוקק אליו, אתה תגלה את השפעתו הגדולה יותר עליך. אם לא תשתוקק, לא תגלה.

הבורא הוא קבוע. על ידי ההשתוקקות שלך אליו אתה יכול להפיק ממנו יותר עזרה, יותר כוח. אבל אם אתה לא נמשך אליו, אם אתה מפנה אליו את הגב, אז תגלה דבר אחר.

הבורא לא רוצה שום דבר. אנחנו רק אומרים: "הרצון שלו הוא ליהנות לנבראיו", מפני שנדמה לנו שהרצון שלו הוא כמו הרצון שלנו: פועל ויוצר. הוא פועל ויוצר, אבל בצורה קבועה. ולכן, בניגוד לעולם שלנו, קיים המצב הסטטי שבו הכול תלוי בך. כל השינויים תלויים בך.

גם הרשימות מתגלות רק בך, ולכן אתה מרגיש שינויים, ולא שהוא משתנה כל רגע. אצל הבורא אין שינויים, האור נמצא במנוחה מוחלטת. הנברא רצה לעשות צמצום א' – עשה. רוצה לעשות צמצום ב'? – בבקשה, תעשה! הבורא מסכים, אבל לא יותר מזה. הנברא הוא זה שמבצע הכול. אנחנו רק אומרים בשפה הגשמית שלנו שהבורא פועל בכל.

לכן כדאי לא לשכוח שאנחנו הם אלה שמשנים, אם אנחנו רוצים לשנות משהו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 29.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משתנה אחד במציאות הקבועה
כיצד להשׂיג את השלמות
אנחנו יכולים לשנות את כל הבריאה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest