דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תכונת ההשפעה, בעיניים עצומות

אל תכונת ההשפעה, בעיניים עצומות

"ויאמר יהוה אל משה עבר לפני העם וקח אתך מזקני ישראל ומטך אשר הכית בו את היאר קח בידך והלכת. הנני עמד לפניך שם על הצור בחרב והכית בצור ויצאו ממנו מים ושתה העם ויעש כן משה לעיני זקני ישראל. ויקרא שם המקום מסה ומריבה על ריב בני ישראל ועל נסתם את יהוה לאמר היש יהוה בקרבנו אם אין." (תורה, שמות, פרשת "בשלח", פרק י"ז, פסוקים ד'- ז').

האדם תמיד מחכה, שעל המעשים שלו תגיע תשובה, ואם הוא מבצע כביכול מעשים נכונים, אז מייד הוא צריך לקבל את התשובה הנכונה. אם אני משקיע מאמצים כדי להתקרב לאחרים ולגלות בתוך הקשר הזה את עצמי, את תכונת ההשפעה שלי, אז בתכונה המשותפת הזאת שאותה אנחנו מייצרים יחד, צריכה להתגלות הדרגה העליונה של המצב שלנו, הבורא, כלומר סכום של כל ההשתוקקויות ההדדיות שלנו זה אל זה, ההתגלות של המדרגה העליונה, האור, המילוי, הרגשת החיים הרוחניים מעל למצב הבהמי הנוכחי שלנו, שלא תלוי במות הגוף.

אם האדם מצפה לזה, אז הציפייה שלו היא לא טובה, מפני שבזה הוא עובד עבור שכר רוחני.

בעוברם דרך המדבר, האנשים ציפו שימצאו מים ותמרים ושהכול יהיה בסדר. זה אומר, שבהתאם למאמצים שלהם הם ירכשו את תכונת ההשפעה (מים) ואת המילוי בתוך התכונה הזאת, את "אור החכמה".

אבל האדם צריך להימצא עד כדי כך בתכונת ההשפעה, כדי שחוץ מהפעולה הזאת, הוא לא ידרוש שום דבר, כלומר להיות מעל לכל תוצאה. אפילו אם הוא לא יקבל שום דבר בתמורה, בכל זאת הפעולה הזאת עצמה היא כבר מהווה עבורו את המילוי, מביאה שמחה.

לכן בין האדם לבין הבורא כל הזמן נוצרות מחלוקות שחוזרות בכל מדרגה עד לגמר התיקון ממש. כל התכונות שבאדם שנקראות "עָם", מתחברות ודורשות לפחות הבנה של איך שהוא פועל, בצורה נכונה או לא.

אבל זה גם כן מהווה שכר! זו גם כן אינה השפעה מלאה ושלמה!

השפעה, זה כאשר אתה הולך עם עיניים סגורות לגמרי, ולא רואה בכלל את התוצאה מהיגיעה שלך, אתה פשוט משפיע.

זה נראה כבלתי אפשרי, מפני שמנוגד לכל חוקי העולם הזה. אבל דווקא להשפעה המלאה והשלמה הזאת אנחנו צריכים ללכת, ואז נגיע ונשיג את תכונת הבורא.

כאן קיימות עוד המון דקויות פסיכולוגיות ורוחניות. ובכל זאת אנחנו מתקדמים על ידי זה, שכל הזמן נמצאים בגילוי של הטבע האגואיסטי האמיתי שלנו, בכך שדורשים כל הזמן פעולות ומילויים חדשים, שאינם.

במחלוקות האלה אנחנו מתחילים לגלות את הרצונות הפנימיים והיותר ויותר אגואיסטיים שלנו. מה שמקודם היה נדמה לי כהשתוקקות רוחנית נכונה בעל מנת להשפיע, מסתברת פתאום, להיפך, כאגואיסטית. מה שהיה נדמה לי כפסגת האלטרואיזם, פסגת ההשפעה והאהבה, פסגת ההתפשטות ממני והחוצה, מתגלה פתאום בכל מדרגה חדשה יותר עליונה, כפעולה שעשיתי מתוך המפתח, הפרץ, הדחף הפנימי האגואיסטי שלי.

יוצא, שתחת המושג "מריבות של בני ישראל", בכלל לא מתכוונים לזה שהם נהגו בצורה לא נכונה. להיפך, הם נהגו בצורה נכונה ולכן נתקלים בבעיות כאלה.

כל המדרגות האלה, הן הכרחיות. לכן הן מתוארות בתורה, שבסופו של דבר, תהפוך עבור כל אדם, למדריך כניסה לעולם הרוחני, לספר הוראות להשגת הבורא. דווקא לפי המדריך הזה יתגלו לנו המדרגות הרוחניות.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שכר במָקום, כאן ועכשיו
איך אפשר להינצל מסערת הספקות?
שיחה בין אדם לאבן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest