דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תישן, אתה תפספס את כל החיים…

אל תישן, אתה תפספס את כל החיים…

thumbs_34_100_wp.gif

שאלה: אמרת שמי שמגיע לשיעור בלי דרישה, הוא מזלזל בתורה. בדרך כלל אני מגיע לשיעור בלי חשק מיוחד, אני רוצה מאד לישון, אלא אם כן אני מקבל התרשמות מאד חזקה מהחברים. אז מה עליי לעשות?

תשובתי: להשתדל להימנע ממצבים כאלה בשיעורים. קודם כל, אתה מחליש את כולם. אתה נמצא בין כולם, אך אינך מצרף את השקעתך, לא בפעולה חיצונית ולא בעוצמה פנימית רוחנית. יתר על כן, לא סתם שאינך משתתף עם כולם, אלא אתה גם גונב מהם, הרי ברוחניות גנב נחשב זה שאינו מוסיף מעצמו. על פי העיקרון הזה צריך להעריך את החברים.

ברור שאנחנו מוכנים לקבל אותך בכל מצב: במקום להישאר בבית עדיף שתגיע לשיעור ותישן. ואתם יודעים שאני לא מעיר אף אחד, גם אם אני רואה שהאדם ישן. אך בכל מקרה עלינו להשתדל. זאת היגיעה. תשתה עוד כוס קפה, תעשה עוד משהו כדי להתעורר. גם אני עברתי מצבים כאלה כשלמדתי אצל הרב"ש בקבוצה. אז החלטתי שארשום את כל מה שהרב"ש אומר, מכיוון שמאז שהייתי סטודנט התרגלתי לרשום את ההרצאות. לכן, כל הזמן רשמתי וסידרתי את הטקסט בשיעור. בנוסף על כך, הייתי מכין כוס קפה או תה לרב"ש והייתי רושם ברשם קול את כל השיעורים שלו.

בקיצור, תמיד דאגתי לכך שבעזרת פעולות שונות אשאר ער, אחרת גם אני הייתי נרדם. ולמרות שאני מאד אוהב מדע, אך האחד אינו קשור לשני. לכן צריך להמציא תחבולות שונות. אך צריך להבין שעל ידי השתתפות פנימית אתה פועל על הקבוצה, ובמידת החיבור עם הקבוצה, אתה מגלה את הכתוב בספר הזוהר. הרי שם מסופר על מה שקורה בינינו, רק בדרגות שונות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תשלם ברצון – ותקבל הכל!
בפותחנו את הזוהר
תעזרו לי ומחר אעזור לכם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest