דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תיכנעו לתככי האגואיזם!

אל תיכנעו לתככי האגואיזם!

מיכאל לייטמן

שאלה: בעולמנו, כשפוליטיקאי עולה לשלטון, גם אם הוא מונע על ידי מטרות נעלות ורצונות לשנות את החברה לטובה, בעל כורחו הוא נכנס לתככים פוליטיים – ושוכח את המטרות הנעלות, שהעמיד לפניו.
כיצד בדרכנו הרוחנית אנחנו יכולים להיות בטוחים, שאנחנו לא זזים מהכיוון למטרה ולא נכנעים לתככים של הרצון לקבל?

תשובתי: באמת, בעבודה רוחנית, אנחנו צריכים לרמות את האגואיזם. אבל בעבודתנו הרוחנית אנחנו בעל כורחנו נמצאים כנגד הבורא, והוא מארגן לנו את כל כוחות הנגד שפועלים עלינו, את כל הבירורים הפנימיים.

ברגע שאתה שוכח מהבורא, וסוטה מהכיוון המדויק אליו, אתה מתחיל להרגיש ייסורים. ייסורים אלה בסופו של דבר, מחזירים אותך שוב לחישוב הנכון – שכל הכוחות צריכים להתאחד יחד לשאיפה אחת לבורא.

כך זה פועל, מאחר שעל כל מה שמתרחש עם האדם שולט הבורא. בין הבורא, למעלה, והאדם עם הנקודה שבלב, למטה, נמצאת מערכת של שני כוחות – שני קווים: ימין ושמאל. ואתה מתקדם מלמטה למעלה למטרה, בקו האמצעי. ברגע שאתה סוטה לכיוון כלשהו, פועל עליך כוח, המחזיר אותך חזרה, כי רק בקו אמצעי אתה מרגיש דבקות עם הבורא. דבקות – זה איזון.

וברגע שאתה משיג איזון, מיד אתה עובר למדרגה עליונה יותר, ושוב החיפוש אחר האיזון מאלץ אותך לחקור את כל חלקי המערכת ולבקש עזרה מלמעלה. כי רק על ידי תיקון החומר שלך – הרצונות, אתה מתעלה מעליהם, ובתוך הרצונות המתוקנים אתה מרגיש עולם חדש.

כל הכוחות האלה באים מלמעלה, כדי לקדם אותך למעלה. ולא יכול להיות כאן שום בלבול. אתה יכול להתקדם למטרה, בדרך קצרה או ארוכה – הכול תלוי בך!

רשומות קודמות בנושא:
חלקו של יעקב וחלקו של עשו
גנב ערמומי – זה הגונב מעצמו
תפסו את הגנב!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest