דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תזניח את המחלה

אל תזניח את המחלה

בעל הסולם, "הגלות והגאולה": "ואם היינו [עם ישראל] נשמרים במצוות התורה, לא היה קורה אותנו כל רע ח"ו."

ה"תורה" נקראת חוק ההשפעה, "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", בהמשך "ואהבת לרעך כמוך" ועד ל"ואהבת את ה' אלוקיך". אם בכל השלבים האלה אתה באמת משתוקק למטרה, אם אתה מעריך את חייך רק על פי העקרונות האלה, פוסע מהתיקונים הקלים לתיקון הכללי, אם אתה פועל דווקא כך בהתאם לחוקי הטבע (או חוקי התורה, כי המילים "אלוקים" ו"הטבע" הן בעלות אותו ערך מספרי), אז אתה מכוון נכון, ובדרך הזאת לא יכול לקרות לך שום דבר רע.

כיוון שכל הרע מתגלה רק מפני שאתה לא תיקנת פגם כלשהו שהיית צריך לתקן במצב הנוכחי. הפגמים האלה מתגלים בזה אחר זה לפי הסדר מהקל אל הכבד, ואם אתה לא מתקן אותם, אז הם מצטברים.

תהליכים כאלה אופייניים גם למערכות בעולם שלנו, קלקולים קלים או מחלה בשלבים התחלתיים שאפשר לתקן מייד, ואם אנחנו מזניחים את הבעיה, אז הקלקולים מתרבים, מצטברים, גורמים לקלקולים נוספים, לבעיות ולצרות יותר גדולות שקשה להתגבר עליהן.

לכן, אם עם ישראל היה "שומר תורה", כלומר, בעזרת האור המחזיר למוטב היה מתקן את כל הפגמים שמתגלים לפי הסדר מהקל אל הכבד, אז לא היה קורה לו שום דבר רע. להיפך, הוא היה כל פעם עולה ומתחזק, היה מרגיש מראש בתוך הפגמים שמתגלים תיקונים ומילויים עתידיים.

כל הרע מתגלה מפני שאנחנו מזניחים את התיקונים הנחוצים. כל הבעיות שלנו, החל מהפרטיות ועד לאסונות הגלובליים, כמו מלחמות העולם, הכול תלוי רק בתיקונים. ומפני שעם ישראל אחראי על התיקונים האלה, אז ברור שברגע שאנשים מרגישים רע בעולם הם מפנים את ההאשמות שלהם כלפי היהודים ומאשימים אותם בכל הצרות שבעולם.

מתוך שיעור על פי המאמר "הגלות והגאולה", 13.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הוגלה מרצונו
שסתום שסותם את העורק הראשי
או ערבות או אהבה עצמית, אין אפשרות שלישית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest