דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תזלזלו בבורא!

אל תזלזלו בבורא!

laitman_2009-08_2934_70.jpg

שאלה: כתוב בספר הזוהר (פרשת ויצא, סעיף ש"ע): "לא יזלזל אדם בשום איש שבעולם". מה הכוונה "זלזול" בעבודה הרוחנית שלי?

תשובתי: זלזול זה חוסר רגישות לאיחוד וחיבור אפשריים. זה אומר שכעת אני יכול למצוא חיבור נכון בין הקווים ימין ושמאל, בין הרצון ליהנות והכוונה על מנת להשפיע, ואינני משקיע לשם כך שום מאמץ, זה נקרא זלזול.

אינך שׂם לב לאפשרויות שנותנים לך כל דקה, אתה מזלזל בהם, אינך מרגיש ואינך מבין. אתה חושב שאין הדבר תלוי בך , אך זה נקרא זלזול. הרי אנחנו נמצאים בעולם אין סוף. כל המדרגות, כל העולמות, כל המצבים הכי גבוהים והמושלמים נמצאים בתוכנו. כל רגע מתעוררים בנו רשימות. הבורא כל שנייה נותן לאדם הזדמנות להתקדם, לעלות למדרגה חדשה. זה נקרא, שהוא מחייה אותנו.

אך למרבה הצער, מכל ההזדמנויות והאפשרויות האלה אנחנו שׂמים לב וקולטים במקרה הטוב רק חלק אחד מאלף. זה נקרא זלזול, אנחנו מזלזלים ביחס שלו אלינו. היחס שלו קבוע, כל הזמן ללמד ולקדם אותנו, ואנחנו לא מעוניינים בכך. וכך עובר הזמן… על זה נאמר, שהבורא מחליף מלאך אחד בשני, אם האדם אינו יכול לקבוע קשר נכון עם מה שנשלח אליו מלמעלה.

זו בעיה! איננו מסוגלים לפרש נכון את המצבים הרגילים והשוטפים שלנו. זה תלוי ברגישות שלי. יכול להיות מצב שאני ארגיש את מצבי הנוכחי כטרגדיה נוראית. נאמר שהיצר הרע נראה "לצדיקים כהר גבוה ולרשעים כחוט השׂערה". הכול תלוי ברגישות שלך, עד כמה אתה שׂם לב ולא מזלזל בפרטים הקטנים.

בזה כל העבודה שלנו, להיות יותר קשובים ובעלי תשומת לב, לעורר את עצמנו בעיקר בעזרת הקבוצה שהייתה נותנת לי להבין, שבכל רגע יש לי אפשרות והזדמנות להתקדם. אין זה אומר שהם מטיפים לי מוסר, אך אם הם כולם נמצאים במתח קבוע, אז אני גם כן מקבל מהם ויברציות כאלה והדאגה משתלטת עליי, איך לא לפספס את ההזדמנויות שניתנות לי ולהתקדם בכל רגע.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
רק הטה אוזנך !
תפילה נטו
החיים – דו שיח עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest