דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / אל תדחה את ההתקדמות למטרת הבריאה!

אל תדחה את ההתקדמות למטרת הבריאה!

"ויצא בן אשה ישראלית והוא בן איש מצרי בתוך בני ישראל וינצו במחנה בן הישראלית ואיש הישראלי: ויקב בן האשה הישראלית את השם ויקלל ויביאו אתו אל משה ושם אמו שלמית בת דברי למטה דן: ויניחהו במשמר לפרש להם על פי ה': וידבר ה' אל משה לאמר: הוצא את המקלל אל מחוץ למחנה וסמכו כל השמעים את ידיהם על ראשו ורגמו אתו כל העדה: ואל בני ישראל תדבר לאמר איש איש כי יקלל א-להיו ונשא חטאו: ונקב שם ה' מות יומת רגום ירגמו בו כל העדה כגר כאזרח בנקבו שם יומת" (אמור, כ"ד, י'-ט"ז).

"ונקב שם ה'", מדובר על אדם שדוחה את ההתקדמות למטרת הבריאה, ובכך הוא חותך ומנתק את עצמו מהאור העליון שמסוגל לתקנו, ולכן האגו שלו כבר לא ניתן לתיקון. באופן כזה, הוא "בנקבו שם יומת", באותה מדרגה בה הוא נמצא, כלומר מאבד כל קשר עם האור העליון וכבר לא מתקדם הלאה. בהמשך יידרש לו גלגול חיים שלם כדי לבוא שוב למצב הזה, ושוב לקבל הזדמנות לעלייה ותיקון.

שאלה: מה זה אומר: "ויצא בן אשה ישראלית והוא בן איש מצרי בתוך בני ישראל"?

תשובתי: בזכות תיקון מדויק וחד, מתחילים להתגלות פגמים בעם, שמקודם אפילו לא שמו לב אליהם. לכן עכשיו הם נאלצים לתקנם. במילים אחרות, רגימה באבנים ושיטות אחרות של מיתה, מסמלות המתה של הרצון האגואיסטי שבאדם, אותו צריך באופן כלשהו לבטל ואחר כך שוב להתחיל לתקנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 18.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest